Biznes w 2021 roku – 5 najważniejszych trendów
Na co w przyszłym roku powinni zwrócić uwagę właściciele firm? Jakie trendy tym razem będą królować w biznesie i co nadchodzące zmiany oznaczają dla dużych przedsiębiorstw i start-upów?
Technologie online zamiast bezpośrednich relacji
Przed firmami oferującymi pracę zdalną stoi ciągle wiele wyzwań. Wprawdzie model ten stał się bardziej powszechny, wiele przedsiębiorstw otworzyło się na elastyczne formy pracy, jednak jednym z głównych problemów pozostaje bezpieczeństwo przetwarzania danych. Te coraz częściej udostępniane są w Internecie – podczas rozmów online, wideokonferencji. Poprawy wymaga również efektywność współpracy pomiędzy zespołami i automatyzacja powtarzalnych procesów.
Troska o więzi społeczne
Przed pandemią byliśmy przyzwyczajeni do udziału w wydarzeniach kulturalnych i imprezach masowych, bezpośrednich relacji – twarzą w twarz – z pracownikami obsługi klienta konkretnych firm. W nowym roku to marki powinny za jeden ze swoich kluczowych celów przyjąć tworzenie dobrej jakości więzi społecznych. Również cyfrowe kanały zaangażowania, takie jak systemy e-commerce, powinny postawić na większe zaangażowanie w kontaktach z potencjalnymi klientami.
Internet Rzeczy oraz 5G
Już w ponad 35 krajach na świecie – w tym w Polsce – dostępne są komercyjne usługi 5G. Przeniesienie wielu sfer życia społecznego do Internetu, które miało miejsce zwłaszcza w ostatnim roku, przełożyło się na globalne zapotrzebowanie na dostęp do szybkiej i wydajnej sieci internetowej. 5G jest również niezbędne do rozwoju tak zwanych smart cities. Inteligentne miasta działają w oparciu o innowacyjne urządzenia, bazując na rozwiązaniach z zakresu Internetu Rzeczy.
Robotyzacja dostaw
W Polsce mówi się o niej jeszcze niewiele, natomiast w Chinach i Stanach Zjednoczonych zaczyna się wykorzystywać drony i autonomiczne pojazdy. Przyspieszają realizację dostaw kurierskich. Umożliwiają też dostarczanie zamówień spożywczych i z restauracji bez bezpośredniego kontaktu z dostawcą.
Troska o klimat
Ochrona naszej planety przestała już być tematem, którym zajmują się jedynie ekolodzy. To walka, którą muszą podjąć społeczeństwa i przedsiębiorstwa. Konieczna jest edukacja konsumentów, wdrażanie w biurach prostych rozwiązań, które pozwolą ograniczyć ilość generowanych odpadów, a także efektywne planowanie produkcji i łańcucha dostaw.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.