Pytania i odpowiedzi

Lista Partnerów EFL S.A.:

 

Abplanalp Sp. z o.o. ul. Kostrzyńska 36, 02-979 Warszawa
ADM Consulting Group S.A. ul. Śląska 21, 81-319 Gdynia
ANGELS Gołębniak Sp. z o.o. Sp. k. ul. Powstańców Wlkp. 45, 63-200 Jarocin
Asseco Data Systems S.A. ul. Jana z Kolna 11, 80-864 Gdańsk
AUTO „FIKO” Sp. z o.o. ul. Niemcewicza 2A, 43-600 Jaworzno
COMARCH SA al. Jana Pawła II 39 A, 31-864 Kraków
DPS Software Polska ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa
FCA-Group Bank Polska S.A. al. Wyścigowa 6, 02-681 Warszawa
Honda Motor Europe Limited sp. z o.o.
Oddział w Polsce
ul. Puławska 381, Warszawa
HONDA BANK GmbH Hanauer Landstrasse 222-224, D-60314 Frankfurt am Main, Niemcy
Honda Motor Europe Private Limited
zarejestrowaną w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej pod numerem 00857969
Cain Road, Bracknell, Berkshire, RG12 1 HL, Wielka Brytania
iMad Sp. z o.o. ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa
Inter Cars S.A. ul. Powsińska 64, 02-903 Warszawa
Irizar Polska Wanicki Sp. z o.o. ul. Myślenicka 19, 32-031 Mogilany
Iveco Poland Sp. z o.o. al. Wyścigowa 6, 02-681 Warszawa
John Deere Bank SA 43 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg
Kärcher Sp. z o.o. ul. Stawowa 138-140, 31-346 Kraków
Lantre Premium Reseller Sp. z o. o. ul. Żelazna 51/53, 00-841 Warszawa
Lignumsoft Adam Wileński ul. Kwiatowa 14, 05-230 Kobyłka
MARCOTRANS Sp. z o.o. ul. Usługowa 6, 73-110 Stargard
Moobilo Sp. z o.o. ul. Dekarska 56, 83-031 Rusocin
Morele.net Sp. z o.o. ul. Fabryczna 20a, 31-553 Kraków
NISSAN POLODY ul. Tymienieckiego 38, 60-681 Poznań / ul. Złota 60, 62-800 Kalisz
Samsung Electronic Polska sp z o.o. ul. Postępu 14, 02-676 Warszawa
SMEO Spółka Akcyjna ul. Emilii Plater nr 53, XIV piętro, 00-113 Warszawa
SOLIDEXPERT Polska Sp. z o.o. Sp.k. ul. G. Zapolskiej 44, 30-126 Kraków
Truck Care Sp. z o.o. (HAMA Polska Sp. z o.o.)
ul. Żwirki i Wigury 18a, 02-092 Warszawa
TRUCK CZĘŚCI BŁACH I RAJCHEL Sp.j. ul. Żegiestowska 5, 50-542 Wrocław
Q-service Truck Spółka z o.o. ul. Powsińska 64, 02-903 Warszawa
Usługi Transportowe Antoni Porębski ul. Konina 50, 34-735 Niedźwiedź
Wanicki Sp. z o.o. ul. Myślenicka 19, 32-031 Mogilany
Wielton Spółka Akcyjna ul. Felicji Rymarkiewicz 6, 98-300 Wieluń

Lista Partnerów EFL Finance S.A.

 

IVECO GIBAS ANDRZEJ GIBAS ul. Podmiejska 15 A 66-400 Zielona Góra
Bydmat Auto 2 Sp. z o.o. ul. Bielska 55 09-400 Płock
ZDUNEK PREMIUM Sp. z o.o. ul. DRUSKIENNICKA 1A 81-533 Gdańsk
GEZET Sp. z o.o. Sp. k. Oddział Szczecin Ustowo 57, 70-001 Szczecin
PRZEDSIĘBIORSTWO MOTORYZACYJNE „POL-CAR” Sp. z o.o.
ul. GORZYSŁAWA 9, 61-057 Poznań
Ford Partner, CM Jasnogórska, DF GRUPA PGD Sp. z o.o. Sp. k. Al. Roździeńskiego 190, 40-203 Katowice
INTER-CAR II Sp. z o.o. Pl. MIKOŁAJA KOPERNIKA, nr 16 45-040 Opole
TRUCK NORD CENTER Sp. z o.o. Jabłoniowa 54, 80-175 Gdańsk
MB MOTORS Sp. z o.o.. Aleja Krakowska 5B, 05-090 Warszawa
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER ul.GŁOGOWSKA 448, 60-004 Poznań
AUTOPUNKT EXPRESS Sp. z o.o. Sp. k. ul. Awicenny 14, 54-611 Wrocław
PUH AUTO – MOBIL Sp. z o.o.
 ul. Wielkopolska 241, 81-531 Gdańsk
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER  ul. Stawowa 2, 41-214 Katowice
DUDA-CARS S.A.  ul. Olsztyńska 1, 51-423 Wrocław
CTC Sp. z o.o.
ul. LUBELSKA 48, 10-409 Olsztyn
AUTO FUS T. FUS Sp. j. ul. OSTROBRAMSKA 73, 04-175 Warszawa
ODYSSEY Sp. z o.o.
ul. GÓRCZEWSKA 32, 01-147 Warszawa
WESTMOTOR GRUPA PGD Sp. z o.o. Sp. k. ul. OBORNICKA 125, 62-002 Poznań
EURO-CAR FINANSE A.DMOCHOWSKI, J.KSIĄŻEK Sp.j. ul. OWSIANA 13, 81-020 Gdańsk
BUDMAT AUTO 3 Sp. z o.o. ul. BIELSKA 55, 09-400 Płock
AUTO-BOSS Sp. z o.o. Sp. k. ul. DROGOWA TRASA ŚREDNICOWA 51, 41-506 Katowice
ON ROAD TRUCK SERVICES S.A. ul. OBODRZYCKA 73, 61-249 Poznań
POL-MOT AUTO S.A. ul. POŁCZYŃSKA 125, 01-303 Warszawa
CTC Sp. z o.o.
ul. KAZIMIERZÓWKA 156A, 21-040 Lublin
CENTRUM SAMOCHODOWE NIVETTE Sp. z o.o. ul. GEN A. E.FIELDORFA 32B, 03-982 Warszawa
TOYOTA WAŁBRZYCH NOWAKOWSKI Sp. z o.o. ul. UCZNIOWSKA 21, 58-306 Wałbrzych
ZDUNEK PREMIUM Sp. z o.o. ul. MIAŁKI SZLAK 43/45, 80-717 Gdańsk
ODYSSEY Sp. z o.o. ul. GÓRCZEWSKA 32, 01-147 Warszawa
DEALER OLSZOWIEC Sp. z o.o. Sp. k. ul. OSTROWSKA 330, 61-312 Poznań
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER ul. SOBIESKIEGO 10, 41-300 Katowice
AUTOPUNKT EXPRESS Sp. z o.o. Sp. k. ul. Rzemieślnicza 26, 30-403 Katowice
CTC Sp. z o.o. ul. RADOSZOWSKA 1A, 41-707 Katowice
REMO-CAR Sp. z o.o. ŚWIĘCICE, UL.ZABOROWSKA 1, 05-860 Warszawa
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER ul. ZIELONY ZAUŁEK 2 41-500 Katowice
CTC Sp. z o.o.  UJASTEK 11, 30-969 Kraków
INTER-CAR II  Sp. z o.o. ul. WROCŁAWSKA 1, 55-040 Bielany Wrocławskie
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER ul. ROŹDZIEŃSKIEGO 190, 40-203 Katowice
JASZPOL Sp. z o.o. ul. Brukowa 2, 91-341 Łódź
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER ul. KRASNOBRODZKA 5, 03-214 Warszawa
INTER-CAR II Sp. z o.o. ul. Wolności 540E, 41-800 Katowice
TOYOTA WROCŁAW NOWAKOWSKI Sp. z o.o.
ul. CZEKOLADOWA 10, 55-075 Bielany Wrocławskie
UNI-TRUCK Sp. z o.o. ul. Żmigrodzka 251, 51-129 Wrocław
PUH AUTO – MOBIL Sp. z o.o. ul. Gdańska 17, 84-200 Gdańsk
BUDMAT AUTO Sp. z o.o.
ul. Bielska 67 09-400 Płock
IMPWAR Sp. z o.o. ul. Legnicka 1 RZESZOTARY, 59-222 Miłkowice
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER ul. Powstańców Śląskich 22, 30-570 Kraków
SUMMIT MOTORS POLAND Sp. z o.o. ul. Popularna 70, 02-473 Warszawa
MM CARS WROCŁAW Sp. z o.o. ul. Karkonoska 50, 53-015 Wrocław
PGD Sp. z o.o. PARTNER ul. WYZWOLENIA 95, 43-300 Bielsko-Biała
IMPWAR Sp. z o.o. ul. WROCŁAWSKA 1F, 55-040 Bielany Wrocławskie
AUTO CLUB Sp. z o.o. ul. USTOWO 56, 70-001 Szczecin
REMO-CAR Sp. z o.o. UJASTEK 11, 31-752 Kraków
REMO-CAR Sp. z o.o. ul. RADOSZOWSKA 1A, 41-707 Ruda Śląska
Bydmat Auto 2 Sp. z o.o.  ul. Sońska 2, 06-400 Ciechanów
EURO CAR Sp. z o.o. ul. Owsiana 13, 81-020 Gdynia Cisowa
IMPWAR Sp. z o.o. ul. WILANOWSKA 2, 51-206 Wrocław
Ford Partner GRUPA PGD Sp. z o.o. Sp.k. ul. Jasnogórska 60, 31-358 Kraków
FLEET LEASING SERWIS Sp. z o.o. Sp.k.  al. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH 22, 30-570 Kraków
FLEET LEASING SERWIS Sp. z o.o. Sp.k. ul. Głogowska 448, 60-266 Komorniki Poznań
DUDA-CARS S.A. Oddział w Strzyżewicach ul. Balonowa 55 64-100 Leszno
KARLIK Sp. j. ul. KALISKA 28, 61-131 Poznań
GRUPA KARLIK Sp. j. ul. KALISKA 28, 61-131 Poznań
R. KARLIK Sp. k. ul. KALISKA 24, 61-131 Poznań
PREMIUM RENTAL Sp. z o.o. Sp.k. ul. OSTROBRAMSKA 73, 04-175 Warszawa
EURO-CAR EXPERT A.DMOCHOWSKI J.KSIĄŻEK Sp. j. ul. MORSKA 491 81-012 Gdynia
John Deere Bank SA 43 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg
Credit Agricole Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. ul. Tęczowa 11 lok. 13, 53-601 Wrocław
Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A. Al. Jana Pawła II 24, 00-133 Warszawa
UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A. ul. Hestii 1, 81-731 Sopot
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A. rondo I. Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa
Inter Partner Assistance S.A. Oddział w Polsce ul. Giełdowa 1, 01–211 Warszawa

Podmioty powiązane z EFL SA

 

Credit Agricole Bank Polska S.A. ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław
Credit Agricole Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. ul. Legnicka 48 bud C-D, 54-202 Wrocław
EFL Finance S.A. ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław
Carefleet S.A. ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław
Eurofactor Polska S.A. ul. Żwirki i Wigury 18A, 02-092 Warszawa
Centrum Service Sp. z o.o. ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław
Truck Care Sp. z o.o. (HAMA Polska Sp. z o.o.) ul. Żwirki i Wigury 18a , 02-092 Warszawa

Podmioty powiązane z EFL Finance

 

Credit Agricole Bank Polska S.A. ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław
Europejski Fundusz Leasingowy S.A. ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław
Carefleet S.A. ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław
Eurofactor Polska S.A. ul. Żwirki i Wigury 18A, 02-092 Warszawa
Truck Care Sp. z o.o. (HAMA Polska Sp. z o.o.) ul. Żwirki i Wigury 18a , 02-092 Warszawa
  • Bisnode Polska sp. z. o.o., pl. Europejski 2, 00-844 Warszawa
  • Big Consulting Sp. z o.o. ul. Grochowska 344 lok. 3, 03-838 Warszawa
  • Towarzystwo Ubezpieczeń Euler Hermes S.A. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 98; 00-807 Warszawa
  • EMIS, Al. Jerozolimskie 93, 02-001 Warszawa

eFaktury są bezpłatne. Od 1.04.2021 r. pobieramy wyłącznie opłatę za obsługę papierowych dokumentów księgowych.

Tak, pamiętaj jednak aby zweryfikować adres e-mail, z którego przychodzi faktura oraz poniżej wymienione informacje:
• wiadomości z fakturami od EFL przychodzą z adresu Twoja-eFaktura@efl.com.pl
• adres posiada certyfikat bezpieczeństwa (podpis cyfrowy), w szczegółach certyfikacji można odnaleźć podmiot, dla którego został wystawiony: Europejski Fundusz Leasingowy SA, widoczny w programach pocztowych często jako ikona kłódki lub pieczęci
• wiadomości zawierają nazwę i NIP firmy oraz dane wystawionych dokumentów
• w załącznikach są pliki w formacie PDF, a dla faktur korekt przycisk z linkiem do portalu (adres https://klient.efl.com.pl wraz z parametrami)

EFL oferuje dwa rodzaje leasingu na rusztowania budowlane: leasing operacyjny i leasing finansowy. Wybór formy leasingu należy do osoby, która decyduje się na taką formę finansowania, a sam wybór jest zależny od wielu czynników, takich jak potrzeby rozliczania kosztów podatkowych czy długości okresu użytkowania sprzętu budowlanego w leasingu. Dlatego warto poznać główne różnice między leasingiem operacyjnym, a finansowym w przypadku leasingu sprzętu budowlanego.

Zacznijmy od czasu trwania umowy. W leasingu operacyjnym minimalny czas trwania umowy to dwa lata, górnej granicy nie ma. W przypadku leasingu finansowego czas trwania umowy jest ustalany przez strony, czyli firmę biorącą i firmę oferującą leasing.
Istotną różnicę są odpisy amortyzacyjne w leasingu rusztowania budowlanego. Niezależnie od rodzaju leasingu, zawsze właścicielem przedmiotu pozostaje firma oferująca leasing na sprzętu budowlanego, ale w leasingu operacyjnym mamy pełne prawo dokonywać odpisów amortyzacyjnych (czyli zaliczać leasing w koszty). W leasingu finansowym różnica polega na tym, że chociaż właścicielem leasingowanego sprzętu jest firma leasingowa, to rusztowania budowlane zostają przypisane do majątku firmy, która z leasingu korzysta.

Bardzo ważną kwestią dla każdej firmy w przypadku leasingu na rusztowania budowlane jest możliwość odliczania podatku od towarów i usług, czyli VAT-u. W leasingu operacyjnym VAT jest naliczany do każdej raty leasingowej na podstawie comiesięcznej faktury, a w leasingu finansowym VAT jest płatny w całości, to jest od całkowitej wartości leasingowanego rusztowania.
Przejdźmy do odliczania kosztów dla leasingu na rusztowania budowlane. W leasingu operacyjnym do kosztów możemy zaliczyć wszystkie wydatki związane z nabyciem i użytkowaniem rusztowania budowlanego, a więc opłatę wstępną, raty leasingowe, części zamienne, serwis. W przypadku leasingu finansowego na rusztowania budowlane przedsiębiorca może także odliczyć koszty związane z użytkowaniem przedmiotu, a także odsetki od rat leasingowych i odpisy amortyzacyjne.

Ostatnią istotną różnicą dla leasingu na rusztowanie budowlane jest wykup. W leasingu operacyjnym możemy zostać właścicielem po zakończeniu umowy, regulując opłatę za wykup, która jest określona w umowie leasingowej. W leasingu finansowym sprzęt budowlany przechodzi automatycznie na własność firmy leasingującej w momencie zakończenia umowy leasingowej.

EPMPF będzie dostępny do wyczerpania środków z międzynarodowych instytucji finansowych oferowanych w postaci leasingu europejskiego.

W ramach finansowania rusztowań budowlanych EFL współpracuje z doświadczonymi dostawcami na rynku tego typu sprzętu budowlanego. O szczegóły zapytaj doradcę lub skontaktuj się z infolinią EFL.

Koszty finansowania są każdorazowo wyliczane na potrzeby danej umowy. Zależą od indywidualnej sytuacji przedsiębiorstwa starającego się o finansowanie oraz ryzyka wynikającego z danego kontraktu dla firmy leasingowej. Dzięki systemowi pożyczek od międzynarodowych instytucji finansowych leasing europejski wiąże się ze znacznie niższymi kosztami w porównaniu z tradycyjnym leasingiem dostępnym na rynku.

Jedna firma może podpisać nieograniczoną liczbę umów związanych z finansowaniem inwestycji za pomocą leasingu europejskiego. Jedynym ograniczeniem jest łączna wysokość finansowania udostępnionego w ramach programu.

Leasing Europejski jest jedną z odmian narzędzia finansowego, jakim jest leasing. Dzięki współpracy EFL z Międzynarodowymi Instytucjami Finansowymi i uzyskaniu od nich niskooprocentowanych pożyczek, Leasing Europejski wyróżnia się niższymi kosztami w porównaniu ze standardową ofertą leasingową dostępną na rynku.

W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy wiadomość nie wpadła do Spamu, Oferty lub innej kategorii, do której Twój program pocztowy może automatycznie przekierować wiadomość.
Może się tak dziać, z powodu indywidualnych ustawień lub być zależne od dostawcy pocztowego, z którego korzystasz.
Jeżeli wiadomość nie znajduje się w żadnej z powyższych kategorii skontaktuj się z Infolinią 801 404 444.

Jest możliwość zawieszenia spłaty do 6 rat kapitałowych z jednoczesnym wydłużeniem umowy leasingu lub z zachowaniem okresu leasingu, ale zmianą w harmonogramie (podwyższenie wysokości rat po zawieszeniu).

Przejdź do wniosku w Portalu KlientEFL

  • wystarczy wysłać wniosek jeden raz – ponowne wysyłanie wniosku może opóźnić jego rozpatrzenie.

Przez okres 1 do 6 miesięcy (w zależności od decyzji) płacisz tylko odsetki. Spłata kapitału zostanie przeniesiona na pozostały okres trwania umowy.

W przypadku zgody EFL obniżenie rat obowiązuje od najbliższej raty, na którą nie została jeszcze wystawiona faktura.

Warunkiem realizacji wniosku jest brak zaległości finansowych wobec EFL.

Każdy wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie, a za zmiany w harmonogramie nie będą pobierane żadne dodatkowe opłaty

  • Należy uregulować wszystkie otrzymane dotychczas faktury dotyczące umowy
  • W przypadku akceptacji harmonogramu, konieczne jest podpisanie aneksu i przesłanie jego skanu lub zdjęcia w ciągu 5 dni roboczych od jego otrzymania na adres: anekskoronawirus@efl.com.pl. W temacie wiadomości prosimy wpisać „Koronawirus” oraz NIP firmy.
  • Do wiadomości należy dołączyć dowód zapłaty za zaległości wobec EFL, jeśli takie występują
  • Jednocześnie należy wysłać oryginał podpisanego aneksu na adres:
    Europejski Fundusz Leasingowy S.A.
    Ul. Legnicka 48, bud. C-D, 54-202 Wrocław

Zmiana harmonogramu zostanie uruchomiona po opłaceniu wszystkich dotychczas wystawionych faktur oraz otrzymaniu skanu podpisanego aneksu.

Jeżeli umowa leasingu posiada usługę Leasing Swobodny, to zmiana harmonogramu będzie skutkowała trwałą dezaktywacją tej usługi.

Odsetki od odroczonego kapitału są płacone raz. W okresie zawieszenia raty kapitałowej, płacisz tylko należne odsetki wynikające z przeliczonego harmonogramu. Jednocześnie odroczony kapitał pozostaje dłużej niespłacony, więc i odsetki od niego płatne są wyższe.

Raty kapitałowo odsetkowe w harmonogramach równomiernych spełniają warunek stałej stopy zwrotu opisany w ustawie o rachunkowości oraz w międzynarodowych standardach rachunkowości, który mówi, że kwota odsetek za każdy okres pozostaje w tej samej proporcji do kapitału pozostającego do spłaty przez cały okres umowy.

Z powyższego wynika, że w zależności od etapu na jakim jest umowa (liczby spłaconych rat w stosunku do całego okresu umowy), rata odsetkowa będzie stanowić od około 30% do kilku procent całej raty.

Na początku umowy odsetki stanowią większą część raty. Im więcej rat w umowie spłaconych, tym mniejszą część raty będą stanowiły odsetki.

W przypadku skorzystania z możliwości tymczasowego zawieszenia spłaty rat kapitałowych leasingu, rata ubezpieczeniowa również zostaje zawieszona.

Pozostała część do zapłaty za ubezpieczenia zostaje następnie proporcjonalnie rozłożona na pozostałe do spłaty raty po okresie zawieszenia.

Okres ubezpieczenia pozostaje zgodny z terminem uwidocznionym na polisie.

W opinii EFL – nie. Zmiana harmonogramu spłat w Leasingu Swobodnym odbywa się bez aneksowania umów, dzięki czemu koszty podatkowe powinny pozostać niezmienione.

Powyższe nie jest doradztwem podatkowym, finalne decyzje w zakresie rozliczeń podatkowych każdy Klient powinien podejmować indywidualnie.

Zgodnie z praktyką interpretacyjną organów podatkowych oraz objaśnieniami Ministerstwa Finansów z 9 kwietnia 2020 r. – tak, jeżeli umowa leasingu operacyjnego została zawarta na samochód osobowy o wartości powyżej 150 tys. zł przed 01.01.2019 r., a jednocześnie w okresie od 1.01.2019 został wysłany wniosek o zmianę wysokości rat, który wymaga aneksowania umowy (np. zawieszenie spłaty rat kapitałowych).

Zmiana harmonogramu spłat bez aneksowania umowy, możliwa jest w przypadku wykorzystania Leasingu Swobodnego. Zmiany takiej można dokonać logując do Portalu Klient EFL. Do końca czerwca 2020 za zmiany harmonogramu w Leasingu Swobodnym nie pobieramy opłat.

Powyższe nie jest doradztwem podatkowym, finalne decyzje w zakresie rozliczeń podatkowych każdy Klient powinien podejmować indywidualnie.

Koszt, który klient ponosi za zmianę raty, jest już ujęty w rocznej opłacie ryczałtowej za obsługę umowy. Dla umów bez opłaty ryczałtowej (dot. umów sprzed 27.08.2018) koszt zmiany raty w Leasingu Swobodnym to 3% kwoty raty leasingowej sprzed zmiany, ale nie mniej niż 15 zł, a maksymalnie 100 zł.

Tak, zmiana terminu płatności raty leasingowej w leasingu wyposażenia magazynu jest możliwa, ale może być realizowana wyłącznie w ramach jednego miesiąca. Przykładowo możemy zmienić termin z 1 listopada na 15 listopada, natomiast zmiana z 24 listopada na 1 grudnia nie jest możliwa.

 

To zależy co Klient potrzebuje:

Kryterium Leasing operacyjny Leasing finansowy
Amortyzacja Obowiązek leasingodawcy Obowiązek leasingobiorcy
Okres trwania umowy Dłuższy niż 40 % czasu amortyzacji przedmiotu Powyżej 6 miesięcy
Koszty uzyskania przychodu Korzystający zalicza do kosztów raty netto oraz opłatę wstępną Korzystający zalicza do kosztów część odsetkową rat leasingowych oraz amortyzację
Podatek VAT Doliczany do rat leasingowych Opłacony z góry, wraz z pierwszą ratą
Możliwość wykupu Zależna od stawki amortyzacji okresu wykupu Wraz z ostatnią ratą przedmiot staje się własnością korzystającego

 

Umowa leasingu finansowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług, stanowi dostawę, a nie usługę.

W konsekwencji w dacie zawarcia takiej umowy, Leasingodawca wystawia fakturę na pełną kwotę wartości umowy. Z tego też względu niemożliwe jest przeniesienie praw i obowiązków wynikających z takiej umowy na inny podmiot.

Dokumenty do przeprowadzenia cesji

znajdziesz na stronie obsługa umowy.

Data na fakturze

Ze względu na przepisy prawne, nie można wystawić faktury sprzedaży z datą wcześniejszą niż data wynikająca z umowy leasingowej (bez względu na moment dokonania płatności).

Zmiana daty zakończenia umowy

jest możliwa w ramach wcześniejszego zakończenia umowy, które podlega osobnym regulacjom.

W celu zgłoszenia reklamacji prosimy o kontakt mailowy:

Europejski Fundusz Leasingowy SA
ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław

Zapraszamy również na stronę: efl.pl/pl/obsluga-klienta/reklamacje

Tak.

Dostępnych jest kilka limitów w zależności od kategorii Klienta, rodzaju pojazdu i historii płatniczej.

Należy zalogować się na Portalu KlientEFL

i złożyć „Wniosek o zmianę parametrów Karty Paliwowej”.

Z numeru telefonu przypisanego do usługi Portal KlientEFL należy

  • wysłać SMS na numer 609 808 404 o treści PIN AB12312
    (w miejsce AB12312,
  • podać nr rejestracyjny pojazdu).
  • W ciągu 1 minuty wróci SMS z numer PIN.

Tak.

Wystarczy w portalu odznaczyć wybraną formę powiadomienia (sms, mail, komunikat) za pośrednictwem zakładki „Komunikaty”, a następnie „Kanały komunikacji”.

Jeśli włączona jest opcja wysyłania eFaktury na e-mail, pliki .pdf zostaną przekazane na wskazane adresy w osobnej wiadomości. Adresy można modyfikować poprzez portal.

Aktywuj usługę eFaktura wybierając jeden z poniższych sposobów:

  • zadzwoń na Infolinię: 801 404 444
  • złóż wniosek „Zamów eFakturę” bezpośrednio w Portalu KlientEFL http://klient.efl.com.pl
  • napisz e-maila załączając skan wypełnionej i podpisanej zgody na adres e-mail: eFaktura@efl.com.pl. Skorzystaj z gotowego formularza: Zobacz PDF
  • wyślij wypełnioną zgodę pocztą na adres:
    Europejski Fundusz Leasingowy SA
    ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław

Aktywuj Portal KlientEFL wybierając jeden z poniższych sposobów:

  • napisz e-maila, podając nr umowy i nr telefonu komórkowego, na adres: klientEFL@efl.com.pl
  • zadzwoń na Infolinię: 801 404 444

Odesłanie protokołu lub weksla na wniosek Klienta następuje w terminie 30 dni od zakończenia umowy leasingu.

Weksel

Weksel wysyłany jest listem poleconym ZPO.

Tak

Są to dokumenty ogólnodostępne, które można także pobrać samodzielnie tutaj.

Podczas trwania umowy Klient może otrzymać kopię świadectwa homologacji, oryginalny dokument jest wydawany po zakończeniu umowy na wniosek Klienta.

Standardowy okres

Standardowy okres na jaki wystawiane jest upoważnienie do wyjazdu za granicę to 1 miesiąc.

Wydanie dokumentu na dłuższy okres wymaga indywidualnej decyzji EFL.

upoważnienie do wyjazdu za granicę w językach obcych

Upoważnienie może być wystawione w języku:

  • polskim,
  • angielskim,
  • niemieckim,
  • francuskim,
  • rosyjskim.

Zawartość opinii o Kliencie:

  • wartość ofertowa wszystkich podpisanych z firmą umów
  • wartość pozostałego do spłaty kredytu
  • wysokość miesięcznych czynszów
  • ilość aktywnych umów
  • ilość rozwiązanych umów
  • data zakończenia ostatniej umowy
  • numery aktywnych umów.

Tak

Istnieje możliwość rozłożenia noty obciążającej na raty. Maksymalnie możemy rozłożyć zobowiązanie Klienta na 12 rat. Leasingobiorca powinien złożyć pisemny wniosek ze swoją propozycją ilości rat.

Decyzja wydawana jest indywidualnie.

Wykup wraku pojazdu

Jeśli Klient zainteresowany jest zakupem wraka, powinien przekazać taką informację na stosownym wniosku w dniu zgłoszenia szkody do EFL Finance: tel. 801 08 07 07 lub 71 7693131.

W przeciwnym razie wrak zostanie sprzedany firmie partnerskiej.

Umowa jest rozliczana w następujący sposób:

RU = O + SW – Z

gdzie:

  • RU – końcowe rozliczenie umowy;
  • O – wypłacone odszkodowanie z zakładu ubezpieczeń;
  • SW – kwota uzyskana ze sprzedaży wraka netto (w przypadku kasacji);
  • Z – zobowiązania Klienta, na które składają się: wartość dotychczas niewyfakturowanych, zdyskontowanych czynszów leasingowych, pełna wartość depozytu (jeśli Klient depozyt miał płatny w ratach, suma dotychczas wpłaconego depozytu jest zwracana Klientowi lub jest zaliczana na poczet innych zaległości).

Jeżeli rozliczenie umowy jest > 0, czyli odszkodowanie i kwota ze sprzedaży wraka przewyższają zobowiązanie, Leasingobiorca otrzymuje notę uznaniową (zwrot na konto Klienta). W takim przypadku wysyłana jest informacja do Klienta z podanym rozliczeniem oraz prośbą o podanie aktualnego numeru konta w celu zwrócenia należnej Klientowi kwoty.

Jeżeli rozliczenie umowy jest < 0, czyli odszkodowanie i kwota ze sprzedaży wraka nie wystarczą na pokrycie zobowiązania Klienta, Leasingobiorca otrzymuje notę obciążającą (Klient dopłaca). W takim przypadku wysyłana jest informacja do Klienta z podanym rozliczeniem oraz wezwaniem do zapłaty.

Mogą wystąpić przypadki, w których:

    • Klient nie uregulował płatności, na które zostały wystawione faktury/noty przed dniem zaistnienia szkody (faktury czynszowe, opłaty dodatkowe, noty odsetkowe);

i/lub

  • W dniu zakończenia umowy zostaną wystawione faktury/noty za naliczone i dotychczas niewyfakturowane należności (opłaty dodatkowe, noty odsetkowe).

W takiej sytuacji w końcowym rozliczeniu zobowiązania te są brane pod uwagę:

  • Nota uznaniowa – z kwoty należnej Klientowi kompensowane są zobowiązania (kwota wynikająca z noty uznaniowej pomniejszana jest o zobowiązania; jeśli kwota dodatkowych zobowiązań przewyższa kwotę noty uznaniowej, Klient jest wzywany do zapłaty różnicy);
  • Nota obciążająca – do kwoty noty obciążającej dodawana jest kwota wynikająca z dodatkowych zobowiązań.

Klienci posiadający aktywną usługą Portal KlientEFL

mogą złożyć wniosek o wcześniejsze zakończenie umowy leasingowej po zalogowaniu do Usługi.

Klienci nie posiadający Portalu KlientEFL,

  • mogą złożyć wniosek mailowo lub telefonicznie.
  • Wnioski złożone przez Portal są realizowane priorytetowo.
  • Dodatkowo Portal KlientEFL umożliwia bezpłatne podejrzenie kwot jakie należy wpłacić oraz dokumentów jakie należy odesłać, aby zakończyć umowę.

Tak

Leasingobiorca może wskazać podmiot trzeci (konsumenta lub firmę), która wykupi sprzęt z umowy leasingowej. W takim przypadku sprzęt podlega wycenie (ustalana jest jego wartość rynkowa, którą następnie porównuje się ze zobowiązaniem pozostałym do spłaty z umowy).

Ceną sprzedaży dla osoby 3 jest kwota wyższa spośród zobowiązania pozostałego do spłaty z umowy i ustalonej wartości rynkowej.

Każdą umowę leasingową można wcześniej zakończyć, jednak kwota za jaką będzie mógł wykupić sprzęt leasingobiorca jest zależna od rodzaju umowy.

Leasing kapitałowy

W leasingu kapitałowym (finansowym) leasingobiorca może zakończyć umowę wcześniej i w każdym przypadku ceną sprzedaży jest kwota pozostała do spłaty z umowy (wynikająca ze zdyskontowania przyszłych rat i powiększenia ich o opłatę za przeniesienie prawa własności).

Leasing operacyjny

W leasingu operacyjnym leasingobiorca może zakończyć umowę wcześniej, jednak cena sprzedaży za jaką zostanie przeniesione prawo własności do przedmiotu umowy jest zależna od tego ile czasu trwa dana umowa.

  • Zgodnie z ustawą podatkową, leasing operacyjny musi trwać przynajmniej 40% normatywnego okresu amortyzacji sprzętu (to oznacza, że np. w przypadku samochodów osobowych, których roczna stawka amortyzacji wynosi 20%, umowa będzie nazwana leasingową jeśli będzie trwała przynajmniej 2 lata: 2 x 20% = 40%).
  • Zatem jeśli wcześniejsze zakończenie umowy z wykupem sprzętu przez leasingobiorcę nastąpi po upływie 40% normatywnego okresu amortyzacji, wówczas ceną sprzedaży jest kwota pozostała do spłaty z umowy (wynikająca ze zdyskontowania przyszłych rat i powiększenia ich o cenę wykupu).
  • Jeśli wcześniejsze zakończenie umowy z wykupem sprzętu przez leasingobiorcę nastąpi przed upływem 40% normatywnego okresu amortyzacji, wówczas sprzęt podlega wycenie (ustalana jest jego wartość rynkowa, którą następnie porównuje się ze zobowiązaniem pozostałym do spłaty z umowy).
  • Cena sprzedaży to kwota wyższa spośród zobowiązania pozostałego do spłaty z umowy i ustalonej wartości rynkowej.

Tak

Na deklaracji wykupu przedmiotu leasingu należy odznaczyć opcję „kurier” (płatna przy odbiorze).

Prawa Klienta

Klient może samodzielnie dochodzić wszelkich praw z tytułu rękojmi i gwarancji, w tym występować do sądu, i to bez potrzeby uzyskiwania od EFL odrębnego pełnomocnictwa w tym zakresie.

Wynika to z faktu, iż z chwilą zawarcia przez EFL umowy sprzedaży z Dostawcą, z mocy ustawy przechodzą na Klienta uprawnienia z tytułu wad Sprzętu przysługujące EFL względem Dostawcy, z wyjątkiem uprawnienia odstąpienia przez EFL od umowy z Dostawcą.

Wymiana sprzętu w ramach gwarancji wymaga zgody dostawcy.

Tak

Każdorazowo zgodę na doposażenie wydaje EFL, niezależnie od kosztu doposażenia.

Umowa podnajmu zawierana jest na cały okres trwania umowy leasingowej. Rezygnacja z umowy podnajmu jest możliwa na dowolnym etapie trwania umowy leasingu.

  • Stroną umowy pozostaje nadal dotychczasowy Leasingobiorca, dlatego faktury czynszowe wystawiane są w dalszym ciągu na Leasingobiorcę.
  • Leasingobiorca ma prawo refakturować fakturę czynszową na podnajemcę.

Zmiany wymagające podpisania aneksu:

  • przekształcenie spółki
  • zmiana składu osobowego w spółkach osobowych
  • połączenie spółek
  • podział spółki
  • raport przedsiębiorstwa do spółki (Spółka Cywilna do Spółki Jawnej, Jednoosobowa Działalność (OF) do Spółki Cywilnej, Spółki Jawnej, Spółki Komandytowej, Spółki Partnerskiej)
  • połączenie spółdzielni
  • likwidacja Zakładów Budżetowych oraz Gospodarstw Pomocniczych
  • przekształcenie jednoosobowej działalności w spółkę z o.o. lub akcyjną.

Schemat postępowania przy przejęciu umowy leasingu:

  • przesłanie wniosku o zmianę podmiotową przez dotychczasowego Leasingobiorcę ze wskazaniem firmy przejmującej i uzasadnieniem cesji
  • przesłanie do EFL kompletu wymaganych dokumentów przez Przejmującego
  • przekazanie sprawy do zaopiniowania przez analityków
  • przeprowadzenie wizji lokalnej u Przejmującego
  • wysłanie dokumentów do podpisania do Leasingobiorcy i Przejmującego
  • otrzymanie podpisanych dokumentów – sprawdzenie poprawności podpisów, wpłat itp.
  • zakończenie cesji, zmiana Leasingobiorcy
  • odesłanie dokumentów podpisanych przez EFL do Przejmującego i Leasingobiorcy.

Klient posiadający aktywną usługą Portal KlientEFL

może zmienić dane firmy po zalogowaniu do Usługi.

Klient nie posiadający Portalu KlientEFL

może złożyć wniosek mailowo lub telefonicznie.

  • zmiana nazwy firmy
  • zmiana adresu siedziby
  • zmiana reprezentacji Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
  • zmiana adresu korespondencyjnego
  • zmiana numeru telefonu, fax’u, e-mail
  • zmiana osób kontaktowych
  • zmiana numeru konta bankowego.

Wniosek należy złożyć co najmniej miesiąc przed terminowym zakończeniem umowy.

Zmiany, które nie powodują wydłużenia umowy leasingu:

  • skrócenie umowy
  • nadpłata części kapitału
  • obniżenie rat (do kwoty nie mniejszej, niż odsetki)
  • zmiana wysokości depozytu (z większego na mniejszy)

Leasing Swobodny

jest dostępny dla umów zawieranych na stopie zmiennej w PLN, o wartości finansowanego przedmiotu netto do 500.000 PLN.

Z aktywną Usługą Portal KlientEFL. Zmianę w harmonogramie można dokonać już po 6 miesiącach terminowego spłacania rat umowy.

Tak

Ta usługa wiąże się z koniecznością sporządzenia aneksu w formie pisemnej.

Nie

Zmiana terminu płatności może być zrealizowana wyłącznie w ramach jednego miesiąca (tj.: np. z 1 listopada na 15 listopada lub z 29 stycznia na 13 stycznia).

  • Klienci posiadający aktywną usługą Portal KlientEFL mogą pobrać aktualny harmonogram po zalogowaniu do Usługi.
  • Klienci nie posiadający Portal KlientEFL, mogą złożyć wniosek mailowo lub telefonicznie.
  • W miesiącu następującym po dokonaniu zmiany wymagana jest płatność dwóch rat leasingowych,
  • W związku z czym nie następuje wydłużenie umowy leasingu.

Faktura zbiorcza

  • Jeśli Klient posiada usługę Portal KlientEFL i w jej ramach ma aktywną usługę eFaktura, to Faktura zbiorcza powoduje wyłączenie usługi eFaktura.
  • Klient akceptując warunki faktury zbiorczej zgadza się na otrzymywanie jej w formie papierowej.

W przypadku aktywnej usługi eFaktura duplikat jest zamieszczany tego samego dnia na Portal KlientEFL.

Gdy usługa nie jest aktywna, duplikat jest wysyłany listem ekonomicznym (zwykłym) w następnym dniu roboczym.

Duplikat faktury jest wystawiany maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych od daty zgłoszenia informacji o zagubieniu dokumentu.

Skontaktuj się z nami:

Zadzwoń

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00

Koszt połączenia wg stawki operatora.
Napisz

Szukasz konkretnego produktu?

Zapytaj o ofertę  
Znajdź oddział
Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal klienta EFL

lub przejdź do sekcji

Obsługa Klienta