Abplanalp Sp. z o.o. | ul. Kostrzyńska 36, 02-979 Warszawa |
ADM Consulting Group S.A. | ul. Śląska 21, 81-319 Gdynia |
ANGELS Gołębniak Sp. z o.o. Sp. k. | ul. Powstańców Wlkp. 45, 63-200 Jarocin |
Asseco Data Systems S.A. | ul. Jana z Kolna 11, 80-864 Gdańsk |
AUTO „FIKO” Sp. z o.o. | ul. Niemcewicza 2A, 43-600 Jaworzno |
COMARCH SA | al. Jana Pawła II 39 A, 31-864 Kraków |
DPS Software Polska | ul. Marynarska 15, 02-674 Warszawa |
FCA-Group Bank Polska S.A. | al. Wyścigowa 6, 02-681 Warszawa |
Honda Motor Europe Limited sp. z o.o. Oddział w Polsce |
ul. Puławska 381, Warszawa |
HONDA BANK GmbH | Hanauer Landstrasse 222-224, D-60314 Frankfurt am Main, Niemcy |
Honda Motor Europe Private Limited zarejestrowaną w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej pod numerem 00857969 |
Cain Road, Bracknell, Berkshire, RG12 1 HL, Wielka Brytania |
iMad Sp. z o.o. | ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa |
Inter Cars S.A. | ul. Powsińska 64, 02-903 Warszawa |
Irizar Polska Wanicki Sp. z o.o. | ul. Myślenicka 19, 32-031 Mogilany |
Iveco Poland Sp. z o.o. | al. Wyścigowa 6, 02-681 Warszawa |
John Deere Bank SA | 43 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg |
Kärcher Sp. z o.o. | ul. Stawowa 138-140, 31-346 Kraków |
Lantre Premium Reseller Sp. z o. o. | ul. Żelazna 51/53, 00-841 Warszawa |
Lignumsoft Adam Wileński | ul. Kwiatowa 14, 05-230 Kobyłka |
MARCOTRANS Sp. z o.o. | ul. Usługowa 6, 73-110 Stargard |
Moobilo Sp. z o.o. | ul. Dekarska 56, 83-031 Rusocin |
Morele.net Sp. z o.o. | ul. Fabryczna 20a, 31-553 Kraków |
NISSAN POLODY | ul. Tymienieckiego 38, 60-681 Poznań / ul. Złota 60, 62-800 Kalisz |
Samsung Electronic Polska sp z o.o. | ul. Postępu 14, 02-676 Warszawa |
SMEO Spółka Akcyjna | ul. Emilii Plater nr 53, XIV piętro, 00-113 Warszawa |
SOLIDEXPERT Polska Sp. z o.o. Sp.k. | ul. G. Zapolskiej 44, 30-126 Kraków |
Truck Care Sp. z o.o. (HAMA Polska Sp. z o.o.) |
ul. Żwirki i Wigury 18a, 02-092 Warszawa |
TRUCK CZĘŚCI BŁACH I RAJCHEL Sp.j. | ul. Żegiestowska 5, 50-542 Wrocław |
Q-service Truck Spółka z o.o. | ul. Powsińska 64, 02-903 Warszawa |
Usługi Transportowe Antoni Porębski | ul. Konina 50, 34-735 Niedźwiedź |
Wanicki Sp. z o.o. | ul. Myślenicka 19, 32-031 Mogilany |
Wielton Spółka Akcyjna | ul. Felicji Rymarkiewicz 6, 98-300 Wieluń |
IVECO GIBAS ANDRZEJ GIBAS | ul. Podmiejska 15 A 66-400 Zielona Góra |
Bydmat Auto 2 Sp. z o.o. | ul. Bielska 55 09-400 Płock |
ZDUNEK PREMIUM Sp. z o.o. | ul. DRUSKIENNICKA 1A 81-533 Gdańsk |
GEZET Sp. z o.o. Sp. k. Oddział Szczecin | Ustowo 57, 70-001 Szczecin |
PRZEDSIĘBIORSTWO MOTORYZACYJNE „POL-CAR” Sp. z o.o. |
ul. GORZYSŁAWA 9, 61-057 Poznań |
Ford Partner, CM Jasnogórska, DF GRUPA PGD Sp. z o.o. Sp. k. | Al. Roździeńskiego 190, 40-203 Katowice |
INTER-CAR II Sp. z o.o. | Pl. MIKOŁAJA KOPERNIKA, nr 16 45-040 Opole |
TRUCK NORD CENTER Sp. z o.o. | Jabłoniowa 54, 80-175 Gdańsk |
MB MOTORS Sp. z o.o.. | Aleja Krakowska 5B, 05-090 Warszawa |
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER | ul.GŁOGOWSKA 448, 60-004 Poznań |
AUTOPUNKT EXPRESS Sp. z o.o. Sp. k. | ul. Awicenny 14, 54-611 Wrocław |
PUH AUTO – MOBIL Sp. z o.o. |
ul. Wielkopolska 241, 81-531 Gdańsk |
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER | ul. Stawowa 2, 41-214 Katowice |
DUDA-CARS S.A. | ul. Olsztyńska 1, 51-423 Wrocław |
CTC Sp. z o.o. |
ul. LUBELSKA 48, 10-409 Olsztyn |
AUTO FUS T. FUS Sp. j. | ul. OSTROBRAMSKA 73, 04-175 Warszawa |
ODYSSEY Sp. z o.o. |
ul. GÓRCZEWSKA 32, 01-147 Warszawa |
WESTMOTOR GRUPA PGD Sp. z o.o. Sp. k. | ul. OBORNICKA 125, 62-002 Poznań |
EURO-CAR FINANSE A.DMOCHOWSKI, J.KSIĄŻEK Sp.j. | ul. OWSIANA 13, 81-020 Gdańsk |
BUDMAT AUTO 3 Sp. z o.o. | ul. BIELSKA 55, 09-400 Płock |
AUTO-BOSS Sp. z o.o. Sp. k. | ul. DROGOWA TRASA ŚREDNICOWA 51, 41-506 Katowice |
ON ROAD TRUCK SERVICES S.A. | ul. OBODRZYCKA 73, 61-249 Poznań |
POL-MOT AUTO S.A. | ul. POŁCZYŃSKA 125, 01-303 Warszawa |
CTC Sp. z o.o. |
ul. KAZIMIERZÓWKA 156A, 21-040 Lublin |
CENTRUM SAMOCHODOWE NIVETTE Sp. z o.o. | ul. GEN A. E.FIELDORFA 32B, 03-982 Warszawa |
TOYOTA WAŁBRZYCH NOWAKOWSKI Sp. z o.o. | ul. UCZNIOWSKA 21, 58-306 Wałbrzych |
ZDUNEK PREMIUM Sp. z o.o. | ul. MIAŁKI SZLAK 43/45, 80-717 Gdańsk |
ODYSSEY Sp. z o.o. | ul. GÓRCZEWSKA 32, 01-147 Warszawa |
DEALER OLSZOWIEC Sp. z o.o. Sp. k. | ul. OSTROWSKA 330, 61-312 Poznań |
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER | ul. SOBIESKIEGO 10, 41-300 Katowice |
AUTOPUNKT EXPRESS Sp. z o.o. Sp. k. | ul. Rzemieślnicza 26, 30-403 Katowice |
CTC Sp. z o.o. | ul. RADOSZOWSKA 1A, 41-707 Katowice |
REMO-CAR Sp. z o.o. | ŚWIĘCICE, UL.ZABOROWSKA 1, 05-860 Warszawa |
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER | ul. ZIELONY ZAUŁEK 2 41-500 Katowice |
CTC Sp. z o.o. | UJASTEK 11, 30-969 Kraków |
INTER-CAR II Sp. z o.o. | ul. WROCŁAWSKA 1, 55-040 Bielany Wrocławskie |
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER | ul. ROŹDZIEŃSKIEGO 190, 40-203 Katowice |
JASZPOL Sp. z o.o. | ul. Brukowa 2, 91-341 Łódź |
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER | ul. KRASNOBRODZKA 5, 03-214 Warszawa |
INTER-CAR II Sp. z o.o. | ul. Wolności 540E, 41-800 Katowice |
TOYOTA WROCŁAW NOWAKOWSKI Sp. z o.o. |
ul. CZEKOLADOWA 10, 55-075 Bielany Wrocławskie |
UNI-TRUCK Sp. z o.o. | ul. Żmigrodzka 251, 51-129 Wrocław |
PUH AUTO – MOBIL Sp. z o.o. | ul. Gdańska 17, 84-200 Gdańsk |
BUDMAT AUTO Sp. z o.o. |
ul. Bielska 67 09-400 Płock |
IMPWAR Sp. z o.o. | ul. Legnicka 1 RZESZOTARY, 59-222 Miłkowice |
PGD Sp. z o.o. Sp. k. PARTNER | ul. Powstańców Śląskich 22, 30-570 Kraków |
SUMMIT MOTORS POLAND Sp. z o.o. | ul. Popularna 70, 02-473 Warszawa |
MM CARS WROCŁAW Sp. z o.o. | ul. Karkonoska 50, 53-015 Wrocław |
PGD Sp. z o.o. PARTNER | ul. WYZWOLENIA 95, 43-300 Bielsko-Biała |
IMPWAR Sp. z o.o. | ul. WROCŁAWSKA 1F, 55-040 Bielany Wrocławskie |
AUTO CLUB Sp. z o.o. | ul. USTOWO 56, 70-001 Szczecin |
REMO-CAR Sp. z o.o. | UJASTEK 11, 31-752 Kraków |
REMO-CAR Sp. z o.o. | ul. RADOSZOWSKA 1A, 41-707 Ruda Śląska |
Bydmat Auto 2 Sp. z o.o. | ul. Sońska 2, 06-400 Ciechanów |
EURO CAR Sp. z o.o. | ul. Owsiana 13, 81-020 Gdynia Cisowa |
IMPWAR Sp. z o.o. | ul. WILANOWSKA 2, 51-206 Wrocław |
Ford Partner GRUPA PGD Sp. z o.o. Sp.k. | ul. Jasnogórska 60, 31-358 Kraków |
FLEET LEASING SERWIS Sp. z o.o. Sp.k. | al. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH 22, 30-570 Kraków |
FLEET LEASING SERWIS Sp. z o.o. Sp.k. | ul. Głogowska 448, 60-266 Komorniki Poznań |
DUDA-CARS S.A. Oddział w Strzyżewicach | ul. Balonowa 55 64-100 Leszno |
KARLIK Sp. j. | ul. KALISKA 28, 61-131 Poznań |
GRUPA KARLIK Sp. j. | ul. KALISKA 28, 61-131 Poznań |
R. KARLIK Sp. k. | ul. KALISKA 24, 61-131 Poznań |
PREMIUM RENTAL Sp. z o.o. Sp.k. | ul. OSTROBRAMSKA 73, 04-175 Warszawa |
EURO-CAR EXPERT A.DMOCHOWSKI J.KSIĄŻEK Sp. j. | ul. MORSKA 491 81-012 Gdynia |
John Deere Bank SA | 43 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg |
Credit Agricole Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. | ul. Tęczowa 11 lok. 13, 53-601 Wrocław |
Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A. | Al. Jana Pawła II 24, 00-133 Warszawa |
UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. | ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa |
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A. | ul. Hestii 1, 81-731 Sopot |
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A. | rondo I. Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa |
Inter Partner Assistance S.A. Oddział w Polsce | ul. Giełdowa 1, 01–211 Warszawa |
Credit Agricole Bank Polska S.A. | ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław |
Credit Agricole Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. | ul. Legnicka 48 bud C-D, 54-202 Wrocław |
EFL Finance S.A. | ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław |
Carefleet S.A. | ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław |
Eurofactor Polska S.A. | ul. Żwirki i Wigury 18A, 02-092 Warszawa |
Centrum Service Sp. z o.o. | ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław |
Truck Care Sp. z o.o. (HAMA Polska Sp. z o.o.) | ul. Żwirki i Wigury 18a , 02-092 Warszawa |
Credit Agricole Bank Polska S.A. | ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław |
Europejski Fundusz Leasingowy S.A. | ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław |
Carefleet S.A. | ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław |
Eurofactor Polska S.A. | ul. Żwirki i Wigury 18A, 02-092 Warszawa |
Truck Care Sp. z o.o. (HAMA Polska Sp. z o.o.) | ul. Żwirki i Wigury 18a , 02-092 Warszawa |
eFaktury są bezpłatne. Od 1.04.2021 r. pobieramy wyłącznie opłatę za obsługę papierowych dokumentów księgowych.
Tak, pamiętaj jednak aby zweryfikować adres e-mail, z którego przychodzi faktura oraz poniżej wymienione informacje:
• wiadomości z fakturami od EFL przychodzą z adresu Twoja-eFaktura@efl.com.pl
• adres posiada certyfikat bezpieczeństwa (podpis cyfrowy), w szczegółach certyfikacji można odnaleźć podmiot, dla którego został wystawiony: Europejski Fundusz Leasingowy SA, widoczny w programach pocztowych często jako ikona kłódki lub pieczęci
• wiadomości zawierają nazwę i NIP firmy oraz dane wystawionych dokumentów
• w załącznikach są pliki w formacie PDF, a dla faktur korekt przycisk z linkiem do portalu (adres https://klient.efl.com.pl wraz z parametrami)
EFL oferuje dwa rodzaje leasingu na rusztowania budowlane: leasing operacyjny i leasing finansowy. Wybór formy leasingu należy do osoby, która decyduje się na taką formę finansowania, a sam wybór jest zależny od wielu czynników, takich jak potrzeby rozliczania kosztów podatkowych czy długości okresu użytkowania sprzętu budowlanego w leasingu. Dlatego warto poznać główne różnice między leasingiem operacyjnym, a finansowym w przypadku leasingu sprzętu budowlanego.
Zacznijmy od czasu trwania umowy. W leasingu operacyjnym minimalny czas trwania umowy to dwa lata, górnej granicy nie ma. W przypadku leasingu finansowego czas trwania umowy jest ustalany przez strony, czyli firmę biorącą i firmę oferującą leasing.
Istotną różnicę są odpisy amortyzacyjne w leasingu rusztowania budowlanego. Niezależnie od rodzaju leasingu, zawsze właścicielem przedmiotu pozostaje firma oferująca leasing na sprzętu budowlanego, ale w leasingu operacyjnym mamy pełne prawo dokonywać odpisów amortyzacyjnych (czyli zaliczać leasing w koszty). W leasingu finansowym różnica polega na tym, że chociaż właścicielem leasingowanego sprzętu jest firma leasingowa, to rusztowania budowlane zostają przypisane do majątku firmy, która z leasingu korzysta.
Bardzo ważną kwestią dla każdej firmy w przypadku leasingu na rusztowania budowlane jest możliwość odliczania podatku od towarów i usług, czyli VAT-u. W leasingu operacyjnym VAT jest naliczany do każdej raty leasingowej na podstawie comiesięcznej faktury, a w leasingu finansowym VAT jest płatny w całości, to jest od całkowitej wartości leasingowanego rusztowania.
Przejdźmy do odliczania kosztów dla leasingu na rusztowania budowlane. W leasingu operacyjnym do kosztów możemy zaliczyć wszystkie wydatki związane z nabyciem i użytkowaniem rusztowania budowlanego, a więc opłatę wstępną, raty leasingowe, części zamienne, serwis. W przypadku leasingu finansowego na rusztowania budowlane przedsiębiorca może także odliczyć koszty związane z użytkowaniem przedmiotu, a także odsetki od rat leasingowych i odpisy amortyzacyjne.
Ostatnią istotną różnicą dla leasingu na rusztowanie budowlane jest wykup. W leasingu operacyjnym możemy zostać właścicielem po zakończeniu umowy, regulując opłatę za wykup, która jest określona w umowie leasingowej. W leasingu finansowym sprzęt budowlany przechodzi automatycznie na własność firmy leasingującej w momencie zakończenia umowy leasingowej.
EPMPF będzie dostępny do wyczerpania środków z międzynarodowych instytucji finansowych oferowanych w postaci leasingu europejskiego.
W ramach finansowania rusztowań budowlanych EFL współpracuje z doświadczonymi dostawcami na rynku tego typu sprzętu budowlanego. O szczegóły zapytaj doradcę lub skontaktuj się z infolinią EFL.
Koszty finansowania są każdorazowo wyliczane na potrzeby danej umowy. Zależą od indywidualnej sytuacji przedsiębiorstwa starającego się o finansowanie oraz ryzyka wynikającego z danego kontraktu dla firmy leasingowej. Dzięki systemowi pożyczek od międzynarodowych instytucji finansowych leasing europejski wiąże się ze znacznie niższymi kosztami w porównaniu z tradycyjnym leasingiem dostępnym na rynku.
Jedna firma może podpisać nieograniczoną liczbę umów związanych z finansowaniem inwestycji za pomocą leasingu europejskiego. Jedynym ograniczeniem jest łączna wysokość finansowania udostępnionego w ramach programu.
Leasing Europejski jest jedną z odmian narzędzia finansowego, jakim jest leasing. Dzięki współpracy EFL z Międzynarodowymi Instytucjami Finansowymi i uzyskaniu od nich niskooprocentowanych pożyczek, Leasing Europejski wyróżnia się niższymi kosztami w porównaniu ze standardową ofertą leasingową dostępną na rynku.
W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy wiadomość nie wpadła do Spamu, Oferty lub innej kategorii, do której Twój program pocztowy może automatycznie przekierować wiadomość.
Może się tak dziać, z powodu indywidualnych ustawień lub być zależne od dostawcy pocztowego, z którego korzystasz.
Jeżeli wiadomość nie znajduje się w żadnej z powyższych kategorii skontaktuj się z Infolinią 801 404 444.
Jest możliwość zawieszenia spłaty do 6 rat kapitałowych z jednoczesnym wydłużeniem umowy leasingu lub z zachowaniem okresu leasingu, ale zmianą w harmonogramie (podwyższenie wysokości rat po zawieszeniu).
Przejdź do wniosku w Portalu KlientEFL
Przez okres 1 do 6 miesięcy (w zależności od decyzji) płacisz tylko odsetki. Spłata kapitału zostanie przeniesiona na pozostały okres trwania umowy.
W przypadku zgody EFL obniżenie rat obowiązuje od najbliższej raty, na którą nie została jeszcze wystawiona faktura.
Warunkiem realizacji wniosku jest brak zaległości finansowych wobec EFL.
Każdy wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie, a za zmiany w harmonogramie nie będą pobierane żadne dodatkowe opłaty
Zmiana harmonogramu zostanie uruchomiona po opłaceniu wszystkich dotychczas wystawionych faktur oraz otrzymaniu skanu podpisanego aneksu.
Jeżeli umowa leasingu posiada usługę Leasing Swobodny, to zmiana harmonogramu będzie skutkowała trwałą dezaktywacją tej usługi.
Odsetki od odroczonego kapitału są płacone raz. W okresie zawieszenia raty kapitałowej, płacisz tylko należne odsetki wynikające z przeliczonego harmonogramu. Jednocześnie odroczony kapitał pozostaje dłużej niespłacony, więc i odsetki od niego płatne są wyższe.
Raty kapitałowo odsetkowe w harmonogramach równomiernych spełniają warunek stałej stopy zwrotu opisany w ustawie o rachunkowości oraz w międzynarodowych standardach rachunkowości, który mówi, że kwota odsetek za każdy okres pozostaje w tej samej proporcji do kapitału pozostającego do spłaty przez cały okres umowy.
Z powyższego wynika, że w zależności od etapu na jakim jest umowa (liczby spłaconych rat w stosunku do całego okresu umowy), rata odsetkowa będzie stanowić od około 30% do kilku procent całej raty.
Na początku umowy odsetki stanowią większą część raty. Im więcej rat w umowie spłaconych, tym mniejszą część raty będą stanowiły odsetki.
W przypadku skorzystania z możliwości tymczasowego zawieszenia spłaty rat kapitałowych leasingu, rata ubezpieczeniowa również zostaje zawieszona.
Pozostała część do zapłaty za ubezpieczenia zostaje następnie proporcjonalnie rozłożona na pozostałe do spłaty raty po okresie zawieszenia.
Okres ubezpieczenia pozostaje zgodny z terminem uwidocznionym na polisie.
W opinii EFL – nie. Zmiana harmonogramu spłat w Leasingu Swobodnym odbywa się bez aneksowania umów, dzięki czemu koszty podatkowe powinny pozostać niezmienione.
Powyższe nie jest doradztwem podatkowym, finalne decyzje w zakresie rozliczeń podatkowych każdy Klient powinien podejmować indywidualnie.
Zgodnie z praktyką interpretacyjną organów podatkowych oraz objaśnieniami Ministerstwa Finansów z 9 kwietnia 2020 r. – tak, jeżeli umowa leasingu operacyjnego została zawarta na samochód osobowy o wartości powyżej 150 tys. zł przed 01.01.2019 r., a jednocześnie w okresie od 1.01.2019 został wysłany wniosek o zmianę wysokości rat, który wymaga aneksowania umowy (np. zawieszenie spłaty rat kapitałowych).
Zmiana harmonogramu spłat bez aneksowania umowy, możliwa jest w przypadku wykorzystania Leasingu Swobodnego. Zmiany takiej można dokonać logując do Portalu Klient EFL. Do końca czerwca 2020 za zmiany harmonogramu w Leasingu Swobodnym nie pobieramy opłat.
Powyższe nie jest doradztwem podatkowym, finalne decyzje w zakresie rozliczeń podatkowych każdy Klient powinien podejmować indywidualnie.
Koszt, który klient ponosi za zmianę raty, jest już ujęty w rocznej opłacie ryczałtowej za obsługę umowy. Dla umów bez opłaty ryczałtowej (dot. umów sprzed 27.08.2018) koszt zmiany raty w Leasingu Swobodnym to 3% kwoty raty leasingowej sprzed zmiany, ale nie mniej niż 15 zł, a maksymalnie 100 zł.
Tak, zmiana terminu płatności raty leasingowej w leasingu wyposażenia magazynu jest możliwa, ale może być realizowana wyłącznie w ramach jednego miesiąca. Przykładowo możemy zmienić termin z 1 listopada na 15 listopada, natomiast zmiana z 24 listopada na 1 grudnia nie jest możliwa.
To zależy co Klient potrzebuje:
Kryterium | Leasing operacyjny | Leasing finansowy |
Amortyzacja | Obowiązek leasingodawcy | Obowiązek leasingobiorcy |
Okres trwania umowy | Dłuższy niż 40 % czasu amortyzacji przedmiotu | Powyżej 6 miesięcy |
Koszty uzyskania przychodu | Korzystający zalicza do kosztów raty netto oraz opłatę wstępną | Korzystający zalicza do kosztów część odsetkową rat leasingowych oraz amortyzację |
Podatek VAT | Doliczany do rat leasingowych | Opłacony z góry, wraz z pierwszą ratą |
Możliwość wykupu | Zależna od stawki amortyzacji okresu wykupu | Wraz z ostatnią ratą przedmiot staje się własnością korzystającego |
Umowa leasingu finansowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług, stanowi dostawę, a nie usługę.
W konsekwencji w dacie zawarcia takiej umowy, Leasingodawca wystawia fakturę na pełną kwotę wartości umowy. Z tego też względu niemożliwe jest przeniesienie praw i obowiązków wynikających z takiej umowy na inny podmiot.
znajdziesz na stronie obsługa umowy.
Ze względu na przepisy prawne, nie można wystawić faktury sprzedaży z datą wcześniejszą niż data wynikająca z umowy leasingowej (bez względu na moment dokonania płatności).
jest możliwa w ramach wcześniejszego zakończenia umowy, które podlega osobnym regulacjom.
Europejski Fundusz Leasingowy SA
ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław
Zapraszamy również na stronę: efl.pl/pl/obsluga-klienta/reklamacje
Dostępnych jest kilka limitów w zależności od kategorii Klienta, rodzaju pojazdu i historii płatniczej.
i złożyć „Wniosek o zmianę parametrów Karty Paliwowej”.
Z numeru telefonu przypisanego do usługi Portal KlientEFL należy
Wystarczy w portalu odznaczyć wybraną formę powiadomienia (sms, mail, komunikat) za pośrednictwem zakładki „Komunikaty”, a następnie „Kanały komunikacji”.
Jeśli włączona jest opcja wysyłania eFaktury na e-mail, pliki .pdf zostaną przekazane na wskazane adresy w osobnej wiadomości. Adresy można modyfikować poprzez portal.
Odesłanie protokołu lub weksla na wniosek Klienta następuje w terminie 30 dni od zakończenia umowy leasingu.
Weksel wysyłany jest listem poleconym ZPO.
Są to dokumenty ogólnodostępne, które można także pobrać samodzielnie tutaj.
Podczas trwania umowy Klient może otrzymać kopię świadectwa homologacji, oryginalny dokument jest wydawany po zakończeniu umowy na wniosek Klienta.
Standardowy okres na jaki wystawiane jest upoważnienie do wyjazdu za granicę to 1 miesiąc.
Wydanie dokumentu na dłuższy okres wymaga indywidualnej decyzji EFL.
Upoważnienie może być wystawione w języku:
Istnieje możliwość rozłożenia noty obciążającej na raty. Maksymalnie możemy rozłożyć zobowiązanie Klienta na 12 rat. Leasingobiorca powinien złożyć pisemny wniosek ze swoją propozycją ilości rat.
Decyzja wydawana jest indywidualnie.
Jeśli Klient zainteresowany jest zakupem wraka, powinien przekazać taką informację na stosownym wniosku w dniu zgłoszenia szkody do EFL Finance: tel. 801 08 07 07 lub 71 7693131.
W przeciwnym razie wrak zostanie sprzedany firmie partnerskiej.
RU = O + SW – Z
gdzie:
Jeżeli rozliczenie umowy jest > 0, czyli odszkodowanie i kwota ze sprzedaży wraka przewyższają zobowiązanie, Leasingobiorca otrzymuje notę uznaniową (zwrot na konto Klienta). W takim przypadku wysyłana jest informacja do Klienta z podanym rozliczeniem oraz prośbą o podanie aktualnego numeru konta w celu zwrócenia należnej Klientowi kwoty.
Jeżeli rozliczenie umowy jest < 0, czyli odszkodowanie i kwota ze sprzedaży wraka nie wystarczą na pokrycie zobowiązania Klienta, Leasingobiorca otrzymuje notę obciążającą (Klient dopłaca). W takim przypadku wysyłana jest informacja do Klienta z podanym rozliczeniem oraz wezwaniem do zapłaty.
i/lub
W takiej sytuacji w końcowym rozliczeniu zobowiązania te są brane pod uwagę:
mogą złożyć wniosek o wcześniejsze zakończenie umowy leasingowej po zalogowaniu do Usługi.
Leasingobiorca może wskazać podmiot trzeci (konsumenta lub firmę), która wykupi sprzęt z umowy leasingowej. W takim przypadku sprzęt podlega wycenie (ustalana jest jego wartość rynkowa, którą następnie porównuje się ze zobowiązaniem pozostałym do spłaty z umowy).
Ceną sprzedaży dla osoby 3 jest kwota wyższa spośród zobowiązania pozostałego do spłaty z umowy i ustalonej wartości rynkowej.
Każdą umowę leasingową można wcześniej zakończyć, jednak kwota za jaką będzie mógł wykupić sprzęt leasingobiorca jest zależna od rodzaju umowy.
W leasingu kapitałowym (finansowym) leasingobiorca może zakończyć umowę wcześniej i w każdym przypadku ceną sprzedaży jest kwota pozostała do spłaty z umowy (wynikająca ze zdyskontowania przyszłych rat i powiększenia ich o opłatę za przeniesienie prawa własności).
W leasingu operacyjnym leasingobiorca może zakończyć umowę wcześniej, jednak cena sprzedaży za jaką zostanie przeniesione prawo własności do przedmiotu umowy jest zależna od tego ile czasu trwa dana umowa.
Na deklaracji wykupu przedmiotu leasingu należy odznaczyć opcję „kurier” (płatna przy odbiorze).
Klient może samodzielnie dochodzić wszelkich praw z tytułu rękojmi i gwarancji, w tym występować do sądu, i to bez potrzeby uzyskiwania od EFL odrębnego pełnomocnictwa w tym zakresie.
Wynika to z faktu, iż z chwilą zawarcia przez EFL umowy sprzedaży z Dostawcą, z mocy ustawy przechodzą na Klienta uprawnienia z tytułu wad Sprzętu przysługujące EFL względem Dostawcy, z wyjątkiem uprawnienia odstąpienia przez EFL od umowy z Dostawcą.
Wymiana sprzętu w ramach gwarancji wymaga zgody dostawcy.
Każdorazowo zgodę na doposażenie wydaje EFL, niezależnie od kosztu doposażenia.
Umowa podnajmu zawierana jest na cały okres trwania umowy leasingowej. Rezygnacja z umowy podnajmu jest możliwa na dowolnym etapie trwania umowy leasingu.
może zmienić dane firmy po zalogowaniu do Usługi.
może złożyć wniosek mailowo lub telefonicznie.
Wniosek należy złożyć co najmniej miesiąc przed terminowym zakończeniem umowy.
to: 5000 PLN netto.
jest dostępny dla umów zawieranych na stopie zmiennej w PLN, o wartości finansowanego przedmiotu netto do 500.000 PLN.
Z aktywną Usługą Portal KlientEFL. Zmianę w harmonogramie można dokonać już po 6 miesiącach terminowego spłacania rat umowy.
Ta usługa wiąże się z koniecznością sporządzenia aneksu w formie pisemnej.
Zmiana terminu płatności może być zrealizowana wyłącznie w ramach jednego miesiąca (tj.: np. z 1 listopada na 15 listopada lub z 29 stycznia na 13 stycznia).
W przypadku aktywnej usługi eFaktura duplikat jest zamieszczany tego samego dnia na Portal KlientEFL.
Gdy usługa nie jest aktywna, duplikat jest wysyłany listem ekonomicznym (zwykłym) w następnym dniu roboczym.
Duplikat faktury jest wystawiany maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych od daty zgłoszenia informacji o zagubieniu dokumentu.
Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00
Koszt połączenia wg stawki operatora.Szukasz konkretnego produktu?
Zapytaj o ofertę