Polacy zamawiają jedzenie na dowóz
Chyba każdy z nas zna to uczucie, gdy doskwiera głód, a nie mamy ochoty wyjść na zakupy czy spędzić godziny na przygotowaniu jedzenia w kuchni. Mimo że w wyniku pandemii koronawirusa więcej osób pracuje zdalnie, nie mamy więcej czasu wolnego. Swoje wszystkie obowiązki przenieśliśmy do domu.
A od nich i od pracy czasem trzeba odpocząć. Najlepiej przy pysznym jedzeniu na dowóz, które w kilkadziesiąt minut możemy otrzymać wprost pod nasze drzwi. Szybko i bezpiecznie. Okazją do zamówienia jedzenia w niższej cenie są oferty lunchowe, które w swojej ofercie ma już większość restauracji. Dzięki nim w ciągu tygodnia, od poniedziałku do piątku, możemy zamówić dwudaniowe zestawy często za mniej niż 30 złotych.
Upodobania kulinarne Polaków nie zmieniają się od lat. Najczęściej zamawiamy pizzę i dania kuchni włoskiej, pożywne burgery i kebaby. W czołówce znajdują się również dania kuchni azjatyckiej, chociażby popularny ostatnimi czasy ramen i pad thai, oraz dania kuchni polskiej – pierogi, tradycyjne zupy, kotlet schabowy z ziemniakami.
Dowóz jedzenia szansą dla właścicieli restauracji
Niektóre nasze nawyki zmieniła pandemia koronawirusa. Z badania przeprowadzonego przez firmę ARC wynika, że aż 34 procent Polaków częściej niż dotychczas zamawia jedzenie z dowozem.
To również mocny sygnał dla właścicieli lokali gastronomicznych, którzy powinni rozwijać usługi, takie jak zamawianie jedzenia online i dostarczanie jedzenia. Te można realizować przy współpracy z pośrednikami, ale też na własną rękę – bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z opłacaniem prowizji. Kontrola przeprowadzona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykazała, że właściciele popularnych aplikacji i firm dostarczających jedzenie pobierają za pośredniczenie w usłudze nawet 37 procent ceny zamówienia.
Posiłki może rozwozić jeden z pracowników restauracji – chociażby osoba, która z samego rana zajmuje się zaopatrzeniem. Zakup skutera, który ułatwi realizację dostaw i pozwoli uniknąć korków, nie musi wiązać się z dużym wydatkiem. Jednoślady można nabyć na korzystnych warunkach w ramach leasingu motocykla. Dobrą praktyką jest również łączenie swoich sił z innymi restauracjami – wspólna realizacja zamówień pozwala rozłożyć koszty na kilka podmiotów.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.