

Raport EFL „AI w codziennym biznesie”
Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence, AI), rozumiana jako ogół technologii naśladujących ludzkie rozumowanie, umiejętności i zachowania, zaprogramowanych do analizy świata dookoła i podejmowania działań nastawionych na konkretny cel, nie jest niczym nowym. Od chwili, gdy terminu tego po raz pierwszy użył amerykański informatyk John McCarthy, minęło już niemal 70 lat. Jednak dopiero ostatnie lata przyniosły prawdziwą rewolucję w tej dziedzinie, a decyzje, jakie zapadły od początku 2025 r., zwiastują jeszcze szybszy progres. Nic dziwnego, że sztuczna inteligencja od dłuższego czasu jest odmieniana przez wszystkie przypadki.
Już teraz znajduje zastosowanie w nauce, edukacji czy rozrywce. Potrafi pisać teksty i diagnozować choroby, ożywić i pokolorować stare zdjęcia, a nawet stworzyć cały film. Sama w sobie jest ogromnym biznesem – według prognoz ekspertów firmy Bain & Company rynek sprzętu i oprogramowania na potrzeby AI będzie rósł w tempie 40-55% rocznie i w 2027 r. osiągnie wartość 780-990 mld dolarów1. Jest narzędziem, z którego korzystają na co dzień największe firmy, ale i te mniejsze sięgają po nie coraz odważniej.
Czy w sytuacji, gdy cały świat ekscytuje się sztuczną inteligencją, można zlekceważyć ten trend? Czy bez AI przyszłość w biznesie jest możliwa i jak technologia może go wspierać już dziś? Czego dotyczą obawy i czy warto je przezwyciężyć w imię potencjalnych korzyści? Na te pytania odpowie poniższy raport.
Zapraszamy do lektury!
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.