Postaw na własną agencję reklamową lub studio graficzne
Własna firma – studio graficzne czy nawet mała agencja reklamowa – wydają się wielu osobom idealnym rozwiązaniem i pomysłem na biznes. Świetnie jest być samemu sobie szefem, jednak w tym przypadku umiejętności graficzne to nie wszystko.
Otworzenie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z szeregiem wydatków i zobowiązań. W branży reklamowej i graficznej wymaga to także kilku inwestycji, między innymi w sprzęt komputerowy i profesjonalne oprogramowanie.
Pomysł na biznes – agencja reklamowa lub studio graficzne. Co się przyda?
Przygotowaliśmy krótką listę rzeczy, w które trzeba będzie zainwestować już na samym starcie.
1. Opracowanie własnej identyfikacji wizualnej
Dzięki swoim umiejętnościom graficznym zapewne zaoszczędzisz na przygotowaniu projektów. Musisz jednak pamiętać o druku wizytówek, ulotek reklamowych czy wydaniu eleganckiego portfolio w formie papierowej.
2. Stworzenie strony internetowej
Własna strona pozwoli Ci w odpowiedni sposób wyeksponować Twoje najlepsze prace. Możesz na niej opisać swoje doświadczenie, dorobek zawodowy czy też pochwalić się nagrodami i certyfikatami. To Twoja wirtualna wizytówka, która z pewnością przyciągnie nowych klientów.
3. Zakup sprzętu do biura
W zależności od tego, czy chcesz pracować samodzielnie, czy planujesz stworzyć butikową agencję, musisz zakupić odpowiednią ilość sprzętu. Podstawą jest oczywiście wydajny komputer i monitor o wysokiej rozdzielczości, idealnym odwzorowaniu kolorów i równomiernym podświetleniu. Koszt zakupu samego monitora dla grafika to wydatek rzędu 4-8 tysięcy złotych. Za wydajny komputer stacjonarny zapłacisz od 3 do 7 tysięcy złotych.
4. Mobilne biuro projektowe
Nie zawsze będziesz pracować na miejscu. Czekają Cię delegacje i prezentacje projektów. Narzędziem do niezwykle produktywnej pracy jest z pewnością tablet z czułym rysikiem – przyda się nie tylko przy rysowaniu, ale też przy zaawansowanej obróbce graficznej i retuszu. Rekomendowane tablety dla grafików można dostać już za 4-6 tysięcy złotych. Warto zainwestować również w laptopa, który z pewnością ułatwi spotkania z klientami. Graficy często sięgają po te marki Apple (5-12 tysięcy złotych) – przede wszystkim ze względu na wyświetlacz Retina, za sprawą którego obraz jest żywy i pełen kolorów.
5. Specjalistyczne oprogramowanie
Bez legalnych licencji nie ma mowy o prowadzeniu biznesu. Przykładowo pakiet Adobe dla firm, w skład którego wchodzą trzy najpopularniejsze narzędzia (Photoshop, Illustrator, InDesign), wiąże się z comiesięcznym abonamentem w wysokości około 400 złotych.
Jak sfinansować wyposażenie studia graficznego?
Do tego dochodzą koszty utrzymania biura i prowadzenia własnej działalności. Lista jest dosyć długa, jednak wydatki nie muszą stanowić przeszkody do założenia czy rozbudowania własnego studia graficznego. Pomocny może okazać się leasing sprzętu IT i oprogramowania. Możesz napędzić swój biznes nowoczesnymi urządzeniami bez konieczności zadłużania się u znajomych czy sięgania po mniej korzystne rozwiązania.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.