Jak wspierać transformację cyfrową przedsiębiorstw
Upraszczając – celem transformacji jest unowocześnienie sposobu działania organizacji, wdrożenie nowych technologii i zmian w kulturze organizacyjnej. W dobie nieustannie rozwijających się cyfrowych rozwiązań jest to jednak proces. Działanie, które nigdy się nie kończy.
Nie odkładaj transformacji cyfrowej na później
Jak podaje portal Statista, wydatki na technologie i usługi transformacji cyfrowej na całym świecie stale rosną i prawdopodobnie osiągną 2,51 biliona dolarów już pod koniec tego roku. Z nowoczesnych rozwiązań mogą bowiem korzystać wszystkie branże.
Organizacje, które nie angażują się w projekty transformacji cyfrowej, muszą liczyć się z licznymi negatywnymi konsekwencjami. Po pierwsze, będą działać mniej efektywnie i pozostaną w tyle za konkurencją. Po drugie, kłopotliwe stanie się dla nich szybkie reagowanie na zmiany zachodzące na rynku.
Przedsiębiorstwa, które odkładają w czasie proces transformacji cyfrowej, muszą mierzyć się z większymi kosztami operacyjnymi i mniejszą produktywnością. W efekcie trudniej jest im skalować działalność. Tracą też w oczach klientów i kontrahentów.
Zostań liderem cyfrowej przemiany
Kluczowe znaczenie ma rozwinięcie w firmie podejścia, które moglibyśmy określić jako data-driven. W praktyce koncepcja ta oznacza, że wszyscy pracownicy, na różnych szczeblach, powinni być zachęcani do podejmowania decyzji na podstawie danych i analiz.
Istotne jest wyposażenie firmy w technologie, które pozwolą te dane gromadzić oraz odpowiednio przetwarzać. Przykład stanowi infrastruktura oparta na chmurze, która na żądanie zapewni dostęp do wszystkich systemów oraz zasobów danych.
Pracownicy powinni być zachęcani do testowania nowych technologii, ale również regularnie edukowani, poprzez szkolenia lub udział w konferencjach. Tak, aby mogli zrozumieć potencjał narzędzi cyfrowych. Liderzy powinni inspirować, dzielić się najnowszymi rozwiązaniami oraz jak najczęściej demonstrować swoje zaangażowanie w transformację cyfrową, zachęcając tym samym innych do zmiany.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.