Jak wypromować firmę w sieci? Poznaj 6 porad
Google, media społecznościowe, a może influencerzy? Internet to doskonała przestrzeń do promocji własnego biznesu. Jeśli zastanawiasz się, jak wypromować firmę w sieci, w poniższym artykule dowiesz się, po które narzędzia warto sięgnąć, by osiągnąć założony cel.
Wykorzystaj Google Ads
To program reklamowy online, który stwarza wiele możliwości promowania biznesu w sieci. Pozwala dotrzeć do właściwych osób we właściwym czasie. Klienci znajdują firmę w Google dokładnie w momencie, kiedy szukają charakterystycznych dla niej produktów lub usług. Opłaty pobierane są tylko wtedy, gdy reklama jest skuteczna. Na przykład, gdy ktoś kliknie w baner i odwiedzi stronę internetową lub zadzwoni do firmy. Koszty zależą od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć. Dla niektórych biznesów nawet kilkaset złotych może okazać się skuteczną inwestycją. Narzędzie najbardziej opłaca się przedsiębiorstwom, u których sprzedaż usługi lub produktu przynosi większy zysk, niż koszt kliknięcia w reklamę.
Polub Facebooka
Utworzenie fanpage’a na Facebooku nic nie kosztuje, a warto, ponieważ z serwisu w Polsce korzysta 15,5 mln osób. Automatycznie uzyskujemy dostęp do wielu bezpłatnych funkcji, takich jak Messenger, statystyki i narzędzia do publikowania. Jeżeli zależy nam na zwiększeniu skuteczności naszych postów, warto zainwestować w płatne narzędzia. Ich wybór zależy od założonego celu. Jeżeli liczymy na zwiększenie rozpoznawalności, możemy wyświetlić reklamę odbiorcom skłonnym do zapamiętywania. Kiedy chcemy, by reklamę zobaczyła jak największa liczba odbiorców, warto wybrać kampanię zasięgową. Osobom, które zainteresowały się ofertą firmy na jej stronie, aplikacji lub innym miejscu w internecie, można wyświetlić reklamy dynamiczne. Ciekawym wyborem jest reklama kontaktowa – pozwala znaleźć klientów skłonnych do zainteresowania się produktami bądź usługami. Można w niej też zadać pytania, które uważamy za istotne.
Wręcz E-wizytówkę
Ponad 80% użytkowników szukających informacji o lokalnych biznesach rozpoczyna od wyszukiwarki Google. Dlatego bezpłatne uzupełnienie profilu Google Moja Firma to coś, co warto zrobić. Od podstawowych danych (jak na przykład numer telefonu, adres, godziny otwarcia, strona internetowa, zdjęcia i filmy), po bardziej szczegółowe (rabaty, wydarzenia czy promocje). Taki profil poprawia widoczność w wyszukiwarce, ale też zwiększa zaufanie klientów do firmy. Można tutaj znaleźć opinie, ale też wchodzić w interakcje z użytkownikami. Narzędzie potrafi wygenerować duży ruch na stronie internetowej i zwiększyć rozpoznawalność marki. Dodatkowo przedsiębiorstwo będzie widoczne w Mapach Google.
Zaufaj influencerom
Współczesny odbiorca coraz częściej inspiruje się autorytetami, stąd rosnąca popularność influencerów – popularnych internautów, którzy tworzą treści skupiające się wokół wybranej tematyki. Dzięki tej metodzie przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na dotarcie do dużego grona potencjalnych klientów, którzy go rzeczywiście interesują. W niektórych przypadkach są to setki tysięcy osób. Dla początkujących firm influencer marketing to szansa na wybicie się na tle konkurencji i zaistnienie na rynku. Dla średnich graczy i dużych korporacji atrakcyjny pozostaje korzystny stosunek ceny do zasięgu.
Daj się zauważyć w Google
Pozycjonowanie to nic innego jak szereg działań, które mają sprawić, by strona internetowa naszego biznesu była umieszczona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Ważna jest tutaj systematyczność – regularne działania pozwalają nie tylko osiągnąć wysoką pozycję, ale do tego ją utrzymać (przy jednoczesnym obniżeniu pozycji konkurencji). Do głównych działań należy m.in. optymalizacja kodu strony pod kątem botów Google, używanie wybranych słów kluczowych, promowanie witryny w sieci za pomocą linków z innych stron internetowych oraz tworzenie unikatowych treści.
Połącz się z LinkedIn
Jak wypromować firmę z wykorzystaniem LinkedIna? „Biznesowy Facebook” skupia profesjonalistów i ekspertów z różnych branż. Ma ponad 530 mln użytkowników na całym świecie. Aby założyć stronę biznesową na LinkedIn, konieczne jest posiadanie profilu prywatnego. To przez niego tworzy się konto firmowe. A warto, bo serwis stwarza dużą przestrzeń do promocji marki: od budowania świadomości brandu, przez wzmacnianie pozycji na rynku, po dzielenie się angażującą treścią i angażowanie klientów oraz pracowników. To również doskonałe narzędzie do rekrutacji.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.