8 bezpłatnych narzędzi marketingowych, które warto znać
Czasami drobna zmiana w komunikacji marketingowej potrafi zrobić dużą różnicę. Tworzenie atrakcyjnych grafik i infografik, dostęp do bezpłatnej bazy zdjęć, łatwe wyszukiwanie wzmianek w mediach społecznościowych, lepsza widoczność strony przez wyszukiwarki – poznaj subiektywny przegląd 8 darmowych narzędzi, które warto znać!
1. Infografiki z Piktochart
Piktochart to proste i intuicyjne w obsłudze narzędzie do szybkiego tworzenia materiałów, które łączą w sobie treść i grafikę. Finalnie mogą przybrać formę infografiki, raportu, banera czy prezentacji. Różnorodne szablony zostały posegregowane wg kategorii i słów kluczowych. Gotowy materiał można umieścić w sieci za pomocą kodu lub zapisać jako obraz czy PDF. Jeżeli narzędzie Piktochart okaże się przydatne w podstawowej formie, warto rozważyć dokupienie dodatkowych szablonów.
2. Grafiki z Canvą
Canva to platforma online, która po darmowej rejestracji pozwala na tworzenie różnego rodzaju grafik: banerów internetowych, PDF-ów, magazynów, ulotek, prezentacji, wizytówek, a nawet logotypów. Do dyspozycji użytkownika jest wiele gotowych, bezpłatnych szablonów. Czy warto zainwestować w wersję płatną Canvy? To zależy od oczekiwań. Wówczas można korzystać z własnych fontów, pracować w zespole, organizować pliki w foldery i zapisywać projekty.
3. Darmowe zdjęcia
Adobe Stock, iStock, Getty Images – to bazy zdjęć, których pracownikom marketingu przedstawiać nie trzeba. W łatwy sposób oferują miliony obrazów, fotografii, grafik, wektorów, nagrań wideo, itp. Co jeśli w naszym budżecie liczy się każda złotówka? Wówczas warto przejrzeć bezpłatne bazy zdjęć: Unsplash, Little Visuals, Gratisography, Everystockphoto. Fotografie są dobrej jakości, bez znaków wodnych i co ważne, do dowolnego użytku, również komercyjnego.
4. Edycja zdjęć z Picmonkey
Specjalnością tego narzędzia online jest edycja zdjęć. Jednak Picmonkey to zdecydowanie więcej niż kadrowanie. Pozwala zmienić rozdzielczość zdjęć cyfrowych, a także poprawić jasność, kontrast i jakość barw. Do zmienionych zdjęć można także dodawać teksty, obiekty, ramki i nakładać filtry.
5. Zarządzanie mediami społecznościowymi z Buffer
To bardzo proste narzędzie, które zdecydowanie ułatwia automatyczną publikację treści w mediach społecznościowych. Pomaga w planowaniu postów i tweetów do późniejszej publikacji. Oferuje również przydatne opcje analizy publikacji. W jednym miejscu zrzesza platformy: Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest i Instagram. Bezpłatna wersja pozwala połączyć z aplikacją jeden fanpage z każdej platformy i zaplanować 10 postów dziennie.
6. Znajdź wzmianki z Social mention
To darmowa wyszukiwarka mediów społecznościowych, która gromadzi treści generowane przez użytkowników z całej sieci. Dlatego jeśli w mediach społecznościowych pojawi się wzmianka o naszej firmie, dowiemy się o tym właśnie dzięki Social mention. Narzędzie jest bezpłatne i nie wymaga zakładania konta, aby rozpocząć monitorowanie tematu lub marki. Działa w kilkudziesięciu językach, w tym w polskim.
7. Znajdź słowa kluczowe z Ubersuggest
Narzędzie podpowiada słowa kluczowe związane z obszarem naszego zainteresowania. Pokazuje średnią liczbę wyszukiwań danej frazy, a nawet to, ile będziemy musieli zapłacić, jeśli zdecydujemy się na reklamę Google. Podpowiada też, które inne, mniej popularne słowa warto powiązać ze stroną internetową. Wszystko po to, by strona była „lepiej widziana” przez wyszukiwarki. Co ważne, Ubersuggest rozpoznaje również frazy w języku polskim.
8. Zobacz, jak Cię widzą z Browseo
Browseo to cenne narzędzie SEO, które pokazuje, jak naszą stronę internetową widzą roboty wyszukiwarek internetowych, głównie Google’a. Pozwala to rozwiązywać problemy z widocznością, wprowadzić ułatwienia dostępu, a także rozprawić się z prostymi błędami, o których nawet nie mieliśmy pojęcia. Dzięki temu serwis internetowy będzie lepiej widoczny dla wyszukiwarek, a w efekcie wzrośnie prawdopodobieństwo dotarcia do większej liczby klientów.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.