Raport EFL „E-commerce w Polsce”
Rynek e-commerce aktywnie zareagował na sytuację pandemiczną, a przymusowa izolacja znacznie przyspieszyła digitalizację społeczeństwa. Jak czytamy w raporcie, w ostatnich miesiącach aż 38% Polaków zrobiło zakupy przez internet.
Sklepy internetowe cenimy głównie za ich elastyczność, wygodę i bezpieczeństwo. 90% Polaków korzysta z wyszukiwarki Google podczas dokonywania zakupów online, co tylko podkreśla, jak ważne jest rozwijanie jakościowych platform e-commerce. Według danych Senuto przytoczonych w raporcie EFL, do najpopularniejszych wśród polskich konsumentów e-sklepów należą strony takich marki jak Ikea, Media Expert, Reserved, Zalando czy Lidl. Oprócz nich w Polsce funkcjonuje obecnie jeszcze 50 000 innych sklepów online, a ich liczba stale rośnie.
Na popularność i szybki rozwój branży e-commerce niemały wpływ miała pandemia koronawirusa. W tym czasie wiele marek zdecydowało się na przeniesienie biznesu do internetu, a także na opcję bezpłatnej lub bezkontaktowej dostawy. Oprócz zakupów spożywczych, konsumenci częściej decydowali się na kupowanie w sieci odzieży i obuwia oraz produktów z kategorii zdrowie. Wzrosło również zainteresowanie zakupami „click and collect” oraz dostawami jedzenia do domu.
Rozwój sklepów internetowych wymusza usprawnienie procesu obsługi klienta, przy czym niezwykle pomocne okazują się nowe technologie. Wprowadzenie wirtualnych sprzedawców (chatbotów) czy wykorzystanie algorytmów do personalizacji wyników to tylko przykładowe działania, które mogą zwiększyć konwersję i poprawić user experience. Aż 69% użytkowników ocenia kontakt z marką za pomocą komunikatora internetowego jako wygodną formę komunikacji, a 59% klientów uważa, że personalizacja wpływa na ich decyzje zakupowe.
Jakie trendy w e-commerce wyznaczają kierunek rozwoju sklepów internetowych? Co najchętniej kupujemy w sieci i ile wydajemy na e-zakupy? Jaki wpływ na branżę e-commerce w Polsce mają nowe technologie? Po odpowiedzi na te i inne pytania zapraszamy do pełnego raportu EFL.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.