Odbicie w lustrze – czy da się na tym zrobić biznes?
Lustro, które podpowiada odpowiednią sukienkę, makijaż, model okularów, a nawet zamienia się w telewizor? Abyss Glass pokazuje zdecydowanie więcej niż zwykłe odbicie. To interaktywne lustro wyświetla treść, która w pożądany sposób wpływa na odbiorcę.
Wszystko zaczęło się na początku 2016 roku podczas spotkania grupy przyjaciół. Swobodne rozmowy doprowadziły do nowatorskiego pomysłu – a gdyby tak na tafli lustra wyświetlać dodatkowe informacje? Szybki research w internecie doprowadził do instruktażu holenderskiego konstruktora. Mężczyzna wykorzystał szkło weneckie do pokazywania interesujących go treści, na przykład godziny. Założyciele Abyss Glass postanowili rozwinąć jego projekt i „złożyli się” na niezbędny sprzęt. Efekt został osiągnięty, ale jakość odbicia i wyświetlanych treści nie były dla nich zadawalające. Dopiero siódmy projekt uznali za udany.
Interaktywne lustra, które podbijają świat
W tym samym czasie udało się zdobyć pierwszego klienta z branży budowlanej. Testowanie podzespołów generowało dodatkowe koszty. Dlatego zapadła decyzja o znalezieniu inwestora. Sukces został osiągnięty już po około miesiącu. Drugi inwestor pojawił się w 2018 roku. Jego wkład pozwala na doskonalenie produktu i dalszy rozrost firmy. Obecnie Abyss Glass przynosi już zyski. Zatrudnia 14 osób w katowickim i warszawskim biurze. Interaktywnymi lustrami interesują się marki z całego świata. Do tej pory zawisły między innymi w Stanach Zjednoczonych, Rosji, Francji czy Australii.
Przymierzalnia nowej generacji
Kim są klienci Abyss Glass? Interaktywne lustro doskonale odnajdzie się między innymi w sklepach odzieżowych. Dzięki technologii RFiD wniesione produkty automatycznie pojawiają się na powierzchni lustra. Klient może dowiedzieć się więcej informacji na ich temat, zamówić inny rozmiar, kolor lub pasujący produkt. Dodatkowo za całość zakupów może zapłacić z poziomu lustra aplikacją płatniczą Blik, bez konieczności czekania w kolejce do kasy. Znana firma sportowa poszła o krok dalej. Po dopasowaniu strojów kobiety mogą wykonać wirtualny trening z Ewą Chodakowską, aby sprawdzić wygodę i wytrzymałość ubrań. W tym samym czasie lustra mierzą intensywność ćwiczeń.
Rozpoznawanie płci, wieku, kształtu twarzy
Wirtualne lustro potrafi rozpoznać wygląd – płeć, kształt twarzy, a nawet wiek danej osoby. Takie rozwiązanie wykorzystują między innymi salony optyczne – zainstalowana aplikacja wybiera oprawki pasujące do danego typu urody. Z kolei jedna z firm farmaceutycznych wykorzystała interaktywne lustro, by pokazać odmładzające właściwości swojego produktu. Osoba stojąca widzi w tafli, jak będzie wyglądała za 30 lat. Następnie animacja pokazuje cofający się czas oraz informuje o odmładzających właściwościach produktu. Na zakończenie odbicie pokazuje obecny wygląd i zachęca do korzystania z preparatów.
Podróż w czasie została wykorzystana również w zupełnie inny, zaskakujący sposób. W ramach wystawy „Odbicie. Jestem jak ty zapewne” zwiedzający Muzeum Powstania Warszawskiego mogli stanąć przed interaktywnym lustrem, które po „zeskanowaniu” twarzy wyszukiwało i wyświetlało najbardziej podobną osobę wśród zdjęć archiwalnych Powstańców.
Interaktywne odbicie dla każdego
Abyss Glass udowadnia, że lustra interaktywne to również przyszłość klientów indywidualnych. Można je zainstalować w mieszkaniu, dopasować do wystroju, a następnie wykorzystywać zamiennie jako lustro lub… telewizor. Z takiego samego rozwiązania można skorzystać w swoim domu na wiele innych sposobów. Dziecko, które myje zęby, może zobaczyć w lustrze bajkową postać, która naśladuje jego ruchy, a nawet odlicza czas niezbędny do umycia zębów. Lustra Abyss Glass mogą też służyć do wyświetlania listy codziennych obowiązków czy podstawowych informacji.
Ceny interaktywnych luster rozpoczynają się od kilku tysięcy złotych. Na przykład 32-calowa wersja, która może służyć jako telewizor, kosztuje około 5 tys. zł (razem z oprogramowaniem). Abyss Glass można również wypożyczyć. Z takiej usługi korzystają między innymi domy mediowe, które wykorzystują je do różnego rodzaju eventów.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.