Poznaj Grupę EFL oczami pracowników
W tym roku EFL skończył 30 lat. Od 1991 roku bardzo się rozwinął, ale jedno na pewno pozostało bez zmian – oferuje sprawdzone finansowanie, które pomaga ze spokojem rozwijać biznes. Jak swoją firmę postrzegają pracownicy Grupy EFL?
30 lat temu EFL zaczął budować rynek leasingu, jako jedna z pierwszych firm w Polsce. Od tego momentu bardzo się rozwinął. Proponuje nie tylko leasing, ale również wynajem aut, ubezpieczenia, pożyczki i faktoring. Od 2001 roku stał się częścią grupy kapitałowej największego francuskiego banku – Crédit Agricole.
EFL zdaniem zespołu
Dzisiaj sukces EFL najlepiej obrazują liczby – ma ponad 333 tys. Klientów (jeszcze w 1992 roku było ich 162), którzy podpisali blisko 950 tys. umów (240 umów w 1992 roku). Grupę tworzy ponad 1 tys. pracowników, 11 tys. dostawców, 421 doradców klienta, 80 autoryzowanych przedstawicieli. Co sądzą o swojej firmie?
– Według mnie EFL posiada mocne korzenie i podstawy działalności, które są budowane przez lata doświadczeń utrwalonych w pamięci indywidualnej i zbiorowej pracowników – mówi Tomasz, Autoryzowany Przedstawiciel w EFL Finance. – To dobra synergia osób, to doświadczenie i pragnienie bycia liderem. To również odpowiedzialność za rynek, za firmę i za ludzi – dodaje.
Zdaniem Mariusza, Release Managera, Lidera Zespołu Utrzymania w EFL, firmy tworzą ludzie, a ci w EFL wykonują swoje obowiązki z pasją. Z tym zdaniem zgadza się Regina, Starsza Księgowa w EFL, dla której praca w Grupie EFL też jest powodem do dumy. Dla Adama, Dyrektora Regionu w Sieci Sprzedaży, EFL jest drugą rodziną. A dla Małgorzaty, Kierownika Działu Przygotowania i Atestacji Umów w EFL Finance, „trzecim miejscem na ziemi” – tuż za domem i wybrzeżem Bałtyku: – W EFL jestem od 26 lat. Dekady mijały jak miesiące. Zapuściłam tu solidne korzenie – mówi.
Te słowa najlepiej pokazują, że pracownicy chętnie wiążą się z Grupą EFL. Zdaniem Sergiusza, Managera ds. Rozwoju Współpracy ze Spółkami Grupy EFL i Credit Agricole, marka jest elastycznym, szybko reagującym na potrzeby pracowników pracodawcą. Natomiast Ania, Samodzielny Specjalista EFL Finance, zwraca uwagę na światowe standardy zarówno w organizacji, jak i higieny pracy. To wszystko przy zachowaniu wieloletniej tradycji.
Sprawdzony partner
EFL wzbudza również bardzo pozytywne skojarzenia wśród przedsiębiorców – wynika z badania pracowni sondażowej Kantar. Jest odbierany jako marka znana, elastyczna i proponująca preferencyjne ceny. Te same badania pokazują, że EFL ma pozytywny wpływ na życie przedsiębiorców.
Natomiast jak wynika z badania NPS, aż 69% Klientów zadeklarowało, że poleciłoby EFL swoim znajomym przedsiębiorcom, jako partnera biznesowego. To odsetek, który pokazuje, że Klienci mają do EFL zaufanie i nie tylko wybierają ją na swojego partnera w biznesie, ale i polecają innym.
W oczach Klientów EFL stanął na wysokości zadania, kiedy w Polsce i na świecie wybuchła pandemia koronawirusa. W sumie wprowadził ponad 60 usprawnień, m.in. odroczenie spłaty, wdrożenie zdalnego procesu podpisania umowy czy umożliwienie elektronicznego obiegu dokumentów.
– Myślę, że pandemia jeszcze bardziej utwierdziła naszych Klientów, że jesteśmy firmą poważną, odpowiedzialną, która docenia przedsiębiorców – mówi Mariusz, Release Manager, Lider Zespołu Utrzymania w EFL. Na elastyczność, zaangażowanie i jakość zwraca również uwagę Katarzyna, Specjalista ds. Administracji Personalnej w EFL.
Patrzenie w przyszłość
EFL nieprzerwanie myśli o przyszłości – przedsiębiorców, ale i środowiska. Z okazji 30-lecia posadzi 30 tys. drzew – w ten sposób zachęca klientów do przejścia z tradycyjnej faktury papierowej na e-fakturę. Marka jest również partnerem kampanii Biznes bez papieru oraz Elektromobilni.
Jednocześnie EFL angażuje się w Górską i Bałtycką Odyseję. To różnorodne wydarzenia, które zwracają uwagę na problem zaśmiecania gór, lasów, plaż i rzek. Ciekawą inicjatywą było również uczestnictwo w Tygodniu Zrównoważonego Rozwoju. Każdy pracownik, który wybrał rower bądź hulajnogę, by dostać się do pracy, miał zapewnione zdrowe śniadanie.
– Sprzątanie plaż Bałtyku to coś, co zdecydowanie najlepiej wspominam – mówi Adam, Dyrektor Regionu w Sieci Sprzedaży. – Ale nie mogło być inaczej, ponieważ ekologia jest mi bardzo bliska – dodaje. Inicjatywy proekologiczne również docenia Jan, Kierownik Zespołu Stałych Kontroli w EFL. Dla niego są nie tylko wyrazem troski o środowisko, ale również dodatkową okazją do wspólnych działań poza pracą.
Z duchem czasu
EFL nieprzerwanie idzie z duchem czasu. Dzięki Portalowi KlientEFL leasingobiorcy mogą kompleksowo zarządzać swoimi umowami – z każdego miejsca i urządzenia z dostępem do internetu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
– EFL na przestrzeni tych 30 lat niewątpliwie rozwinął się technologicznie i procesowo. Pamiętam okres papierowych umów, dyskietek komputerowych i ręcznego wystawiania faktur. Teraz odbywa się wszystko automatycznie z wykorzystaniem systemów informatycznych – mówi Małgorzata, Kierownik Działu Przygotowania i Atestacji Umów w EFL Finance.
Regina, Starsza Księgowa w EFL, zauważa, że EFL jest firmą dynamiczną, która z roku na rok stawia poprzeczkę wyżej, by stać się na rynku bezkonkurencyjnym liderem w branży. – Cały czas poszukuje nowych trendów technologicznych, aby sprostać potrzebom klientów – dodaje.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.