Raport EFL „Odpowiedzialność w biznesie”
CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to działania firm skupiające się na problemach lokalnych, narodowych lub globalnych. Mogą obejmować takie obszary jak np. ochrona środowiska, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, ograniczenie śladu cyfrowego czy inwestowanie w zasoby ludzkie. Jak polskie przedsiębiorstwa podchodzą do realizacji strategii opartej na społecznej odpowiedzialności?
W ciągu ostatnich 5 lat odsetek firm, które zaczęły wdrażać w swojej strategii zarządzania działania z zakresu CSR, wzrósł o 37% (z 38% w 2015 r. do aż 75% w 2020 r.). Zgodnie z wynikami badania zrealizowanego przez Uniwersytet SWPS, aż 58% respondentów chętniej korzysta z oferty biznesów, które są zaangażowane w lokalne działania społeczne. Do takich aktywności możemy zaliczyć chociażby akcje charytatywne i edukacyjne, działania poprawiające bezpieczeństwo lub wzmacniające relacje sąsiedzkie, wsparcie fundacji i organizacji pozarządowych, a także rozwój kompetencji czy tworzenie nowych miejsc pracy.
Zainteresowanie tematem zaangażowania społecznego wśród polskich firm zwiększyło się również za sprawą pandemii COVID-19. W tym trudnym czasie szczególnie istotne okazało się wsparcie placówek służby zdrowia, pomoc dla uczniów i nauczycieli, a także zatroszczenie się o osoby starsze i niepełnosprawne. Sytuacja pandemiczna wpłynęła poza tym na etykę relacji biznesowych i stosunki między organizacjami. Przedsiębiorstwa chętnie dzieliły się swoim know-how i organizowały liczne akcje edukacyjne. Wspierały też swoich klientów oraz dostawców, m.in. poprzez darmowe dostawy, znaczne obniżki cenowe czy wydłużanie terminów płatności.
W raporcie specjalnym EFL „Odpowiedzialność w biznesie” zebraliśmy również kilka wskazówek, które pomogą stworzyć ekologiczne miejsce pracy. Choć ekoświadomość polskich przedsiębiorców jest na wysokim poziomie, to tylko co drugi przedstawiciel sektora MŚP deklaruje, że jego firma dba o klimat i środowisko naturalne.
Czy polskie firmy są odpowiedzialne społecznie? Jakie działania z zakresu CSR mogą wprowadzać w swoich miejscach pracy przedsiębiorcy? Na co zwracać uwagę w biznesie opartym na wartościach? Jak na zaangażowanie firm w akcje społeczne i edukacyjne wpłynęła pandemia? Po odpowiedzi zapraszamy do pełnego raportu EFL.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.