Firmy płyną z prądem ekologii – nowy trend elektryfikacji flot
Zgodnie z trendem, który nakazuje zwracać większą uwagę na ekologię i ogólną odpowiedzialność społeczną biznesu, przedsiębiorstwa coraz chętniej decydują się na zakup floty samochodów elektrycznych lub hybrydowych.
To właśnie głównie firmy stoją za wzrostem sprzedaży tego typu pojazdów. Dlaczego właściwie stawiają na ekologię? Oczekiwania coraz bardziej świadomych konsumentów, działania stricte wizerunkowe, nowe wymogi Unii Europejskiej, a może zwyczajnie dbałość o środowisko? Efekt jest jeden i jest on bardzo pozytywny, nie tylko w odniesieniu do decyzji zakupowych w obrębie floty samochodowej przedsiębiorstw.
Firma eco-friendly automatycznie zyskuje w oczach przyszłych czy obecnych konsumentów. Może się wydawać, że to jedynie wymiana floty benzynowej na elektryczną czy hybrydową, ale to jednocześnie duży krok dla środowiska i nas wszystkich.
Coraz więcej firm inwestuje w eko flotę
W Polsce istnieje już kilka firm, które wprowadziły samochody elektryczne, by realizować swoje usługi, zaś kolejne – duże firmy! – przygotowują się do dokonania rewolucji w swoich flotach. Dotyczy to nie tylko aut osobowych, ale również samochodów dostawczych.
W Polsce swoje pierwsze pojazdy elektryczne testuje DHL. Już w kwietniu na ulice Krakowa wyjechał elektryczny samochód dostawczy Nissan e-NV 200. Zgodnie z proekologiczną polityką DHL (strategia GoGreen), jej flotę do 2050 roku mają tworzyć wyłącznie pojazdy elektryczne. Jednocześnie firma stawia na szkolenia – rozwój kompetencji swoich pracowników w zakresie działań proekologicznych – a także zwraca większą uwagę na odpowiedni sposób załadunku towaru.
Aut elektrycznych w Polsce jest wciąż na tyle mało, że każda zmiana jest odnotowana. Liczba ta jednak stale rośnie i to w znacznej mierze właśnie nabywcy flot służbowych są odpowiedzialni za ten wzrost. Zgodnie z najnowszymi danymi, około 98 procent zarejestrowanych w Polsce pojazdów elektrycznych to samochody flotowe, co już wskazuje na wyraźny trend wśród firm (przede wszystkim w branży logistycznej). Wybór elektrycznej lub hybrydowej floty to korzyści nie tylko dla przedsiębiorstwa, które może liczyć na oszczędność na paliwie.
Korzyści płynące z elektryfikacji firmowej floty
Elektryfikacja flot firmowych niesie ze sobą wiele korzyści. Eksperci z firm logistycznych wskazują przede wszystkim na zmniejszenie emisji CO2, redukcję kosztów transportu oraz uniezależnienie się od wahań cen paliwa. Dużym plusem jest również redukcja miejskiego hałasu i zwiększenie komfortu pracy kierowców. Pojazdy elektryczne mogą również korzystać z buspasów i docierać do miejsc z ograniczonym ruchem dla tradycyjnych samochodów spalinowych.
Również klienci coraz częściej oczekują usług przyjaznych środowisku, zwłaszcza klienci instytucjonalni, którzy często uzależniają współpracę od tego, czy dany dostawca posiada ofertę spełniającą najwyższe standardy.
Elektryfikacja floty jest obecnie łatwiejsza, niż mogłoby się wydawać. Wybór aut jest znacznie większy, ich trwałość i niski koszt eksploatacji są powszechnie znane. Ładowarki znajdują się we wszystkich większych miastach. Rozsądnym pomysłem jest też „uzbrojenie” pracowników korzystających z floty w karty do sieci ładowania. Firmę można także wyposażyć w szybką ładowarkę na parkingu.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.