Sprzedajesz przez Internet? Zadbaj o ekologiczny e-commerce!
W ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła świadomość społeczeństwa w zakresie zakupów online. Wiele grup w krótkim czasie zyskało umiejętności cyfrowe i wiedzę o tym, co można dostać w sieci – a kupić można wszystko, również produkty niszowe. Chociaż najczęściej zamawiamy: artykuły spożywcze, kosmetyki, ubrania i buty.
To najwyższa pora, by bycie eko zagościło również do e-commerce. Na zmianę nie mają wpływu jedynie globalne trendy i nawyki zakupowe konsumentów, ale również prawo międzynarodowe, które nakłada na sprzedawców kolejne obowiązki z zakresu ograniczania plastiku.
Ekologiczne opakowania
Nie trudno zauważyć, że w ostatnich latach wzrósł udział sklepów, które oferują ekologiczne produkty. Wiele z nich na takim podejściu – oferowaniu wytworów zrównoważonej, ekoefektywnej produkcji – zbudowało swoją markę i uczyniło z tego swój znak rozpoznawczy.
Jednak to nie wszystko. Widoczna jest również zmiana w podejściu do wysyłek. Sporo sklepów oferuje opakowania z materiałów pochodzących z recyklingu lub takie, które są w pełni biodegradowalne. Są i takie, które w myśl idei zero waste, można wykorzystać w inny sposób i nadać im nowe życie – chociażby jako pudełka na dokumenty lub drobiazgi.
Świadomi konsumenci
Okazuje się, że osoby kupujące w Internecie są bardziej świadome ekologicznie od tych, które zazwyczaj wybierają tradycyjną formę zakupów. Dane z badania Generation pokazują, że blisko 90 procent e‑konsumentów uważa informacje o ocieplaniu się klimatu i katastrofie klimatycznej za prawdziwe. To również przedstawiciele tej grupy są bardziej zainteresowani aktualną sytuacją klimatyczną i śledzą na bieżąco najnowsze doniesienia.
A jakie działania postrzegane są przez nich za nieekologiczne? To przede wszystkim: używanie folii do pakowania zamówień i pakowanie produktów w zwykłe jednorazówki, wykorzystywanie za dużych paczek i wypełniaczy, a także realizacja jednego zamówienia w ramach kilku dostaw. Z drugiej strony doceniane są działania, takie jak: dostawy do dedykowanych punktów odbioru i paczkomatów, dostawy realizowane pojazdami elektrycznymi, opakowania na wymiar oraz ekologiczne wypełniacze.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.