Biznes w cyfrowym świecie. Te książki warto przeczytać
Czy da się prowadzić biznes bez internetu? Kilkadziesiąt lat temu nie istniał, dziś staje się powoli nie wyborem, ale koniecznością dla przedsiębiorstw. Poznaj lektury, które pomogą Twojej firmie rozwijać się w cyfrowym świecie.
Inteligentny biznes. Jak Alibaba uczy działać, konkurować i wygrywać w cyfrowym świecie? Ming Zeng
Grupa Alibaba zaliczana jest do absolutnej czołówki światowego biznesu. Zaczynała od 18 osób, a dziś – po 20 latach – jej wartość rynkowa wyceniana jest na niemal 500 mln dolarów. Jej najsłynniejsza marka bije kolejne rekordy popularności wśród kupujących. Jak niewielkiej firmie z Chin udało się osiągnąć tak spektakularny sukces? Ming Zeng, wieloletni doradca strategiczny w Alibabie wyjaśnia w swojej książce, w jaki sposób sztuczna inteligencja, mobilny internet czy przetwarzanie w chmurze, na nowo definiują sposób tworzenia wartości. Autor zdradza nową logikę biznesową Smart Business, która pozwala organizacjom na całym świecie osiągać spektakularne wyniki. Książka powstała głównie z myślą o przedsiębiorstwach spoza branży technologicznej i osobach stawiających pierwsze kroki w cyfrowym świecie.
Sprzedaż w erze cyfrowej transformacji, Donal Daly
Cyfrowa transformacja wywołuje głębokie zmiany w sposobie zachowania i działania klientów. Chmury, mobilność, sztuczna inteligencja czy media społecznościowe sprawiły, że to kupujący zaczęli grać pierwsze skrzypce. W swojej książce Donal Daly wciela się w rolę przewodnika po cyfrowym świecie sprzedaży. Przedstawia najlepsze praktyki zwycięskich organizacji, które wyznaczają nowy standard. Tłumaczy jak zaadaptować wzór na klientocentryczny model sprzedaży, zapewniając kupującym maksymalną wartość, zwiększając ich lojalność i podnosząc poziom satysfakcji. „Sprzedaż w erze cyfrowej transformacji” to cenna lekcja dla każdego, kto pracuje w sprzedaży lub marketingu. Jak zauważa Charles Carnall, dyrektor zarządzający Hays Poland, jej nieodrobienie może wiele kosztować.
Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Krug Steve
Rynek stron internetowych i aplikacji jest nasycony do granic możliwości. Jak sprawić, żeby internauci wybrali właśnie naszą witrynę lub aplikację, a w efekcie odnieść sukces? „Nie każ mi myśleć…” to książka uznawana przez wielu za kultową. Została w całości poświęcona zagadnieniom związanym z projektowaniem funkcjonalnych stron i aplikacji internetowych. Czytelnik dowiaduje się, jak przygotować system nawigacji, testować funkcjonalności oraz tworzyć wersje witryn działających na urządzeniach mobilnych. Ponadto lektura pomaga zrozumieć, jak użytkownicy korzystają z sieci oraz jak tę wiedzę wykorzystać do tworzenia efektownych stron. To doskonałe źródło wiedzy na temat projektowania serwisów, które docenili już czytelnicy na całym świecie.
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, Żukowski Marcin
Prowadzenie bloga, profilu na Facebooku, kanału w serwisie YouTube, konta na Instagramie czy Twitterze staje się powoli nie wyborem, ale koniecznością dla każdej firmy. W innym wypadku można narazić się na utratę klienta. Ale sama obecność nie wystarczy. Po social mediach należy poruszać się bardzo świadomie, a wcześniej zadać sobie pytanie, co chcemy dzięki nim osiągnąć. Zwiększyć sprzedaż? A może budować wizerunek? „Twoja firma w social mediach…” to doskonała lektura dla osób, które stawiają pierwsze kroki na portalach społecznościowych lub chcą udoskonalić swoje działania. Zawiera dane i informacje o funkcjach dostępnych w poszczególnych kanałach, ale przede wszystkim wiele porad i inspiracji. Do tego dostarcza gotowe do zastosowania pomysły na działanie.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.