Raport EFL „Przenieś swój biznes do Internetu”
2021 to rok technologii. Pandemia koronawirusa zmieniła rzeczywistość przedsiębiorstw z wielu różnych branż i przyspieszyła transformację cyfrową niejednego biznesu. W sieci już nie tylko robimy zakupy, ale też umawiamy wizyty lekarskie, wirtualnie trenujemy czy uczestniczymy w wydarzeniach kulturalnych.
Według raportu KPMG International, nawet 40% konsumentów zaczęło podczas zakupów zwracać większą uwagę na pochodzenie produktów i wspieranie lokalnych firm. Innymi kluczowymi czynnikami zakupu są stosunek jakości do ceny, łatwość zakupu oraz osobiste bezpieczeństwo. Na wiele z tych potrzeb odpowiada internet, który umożliwia wygodne i bezkontaktowe zakupy produktów z wielu różnych kategorii.
W ciągu ostatnich miesięcy prawie 1/3 polskich firm zwiększyła wykorzystanie internetu w prowadzeniu swojego biznesu. Dynamiczny rozwój w tym zakresie można zauważyć nie tylko w handlu, ale też w innych obszarach, takich jak bankowość, ochrona zdrowia, turystyka czy kultura i rozrywka. Przedsiębiorcy postawili na media społecznościowe, inwestycję w platformy sprzedażowe oraz dedykowane aplikacje mobilne. Ten trend szybko się nie odwróci – z badań przeprowadzonych przez firmę Spiceworks Ziff Davis wynika, że w 2021 roku w skali globalnej co trzecia firma przeznaczy większy budżet na rozwiązania technologiczne. Przyszłe inwestycje mają dotyczyć głównie automatyzacji procesów, analityki i rozwoju big data.
Oprócz prezentacji zebranych danych na temat digitalizacji biznesu, w raporcie „Przenieś swój biznes do internetu” przedstawiamy również porady, jak znaleźć pomysł na rozwój firmy w sieci i co zrobić, by zadbać o widoczność swojej marki online.
Co wpływa na nasze decyzje zakupowe? Jakie działania podjęły polskie firmy w odpowiedzi na sytuację pandemiczną? Jak znaleźć pomysł na rozwój swojego biznesu w dzisiejszych czasach i czy warto przenieść firmę do internetu? Po odpowiedzi na te i inne pytania zapraszamy do raportu specjalnego EFL.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.