Pomysły na świąteczne prezenty dla pracowników
Zgodnie z wynikami raportu „Mikołaj w pracy… podarunki dla pracowników 2019”, opracowanego przez HBRP/ICAN Institute i Edenred, prawie 30 procent pracowników jest niezadowolonych z prezentów, jakie otrzymuje z okazji świąt Bożego Narodzenia.
Prezenty na święta powinny dawać radość, a z czysto praktycznego punktu widzenia – podnosić lojalność i motywację do pracy. Większość zatrudnionych doceni nawet najdrobniejszy gest.
Co kupić pracownikom na święta?
Pracodawcy i działy HR (human resources) najczęściej decydują się na najprostsze i najbardziej uniwersalne rozwiązania – przekazują premie okolicznościowe lub fundują karty podarunkowe. Wśród nich są bony na zakupy spożywcze i vouchery do SPA, na zajęcia sportowe lub na realizację marzeń, na przykład lot widokowy nad miastem czy naukę tańca.
Popularne są również kosze prezentowe z wysokiej jakości produktami spożywczymi lub przysmakami regionalnymi. Pracownicy, którzy mają dzieci, często mogą liczyć na dodatkowe upominki dla swoich pociech – zabawki, gry edukacyjne, słodycze, przybory szkolne.
Inne pomysły na prezent świąteczny dla pracowników
Pomysł na prezent dla pracownika nie zawsze musi oznaczać fizyczny upominek. Dobrym rozwiązaniem może być również przyznanie dodatkowego urlopu. Dni wolne od pracy mogą zostać wykorzystane w trakcie świąt lub odebrane już w nowym roku. Oczywiście taki urlop powinien być w pełni płatny.
Niektórzy stawiają na kreatywność i personalizację prezentów. Specjaliści zajmujący się relacjami pracowniczymi twierdzą jednak, że podarunki nie powinny być osobiste. Mogłyby zostać negatywnie odebrane przez innych pracowników, którzy poczuliby się urażeni lub niedocenieni. Co więcej, nie powinny być przekazywane w odosobnieniu, chociażby w gabinecie przełożonego czy poza pracą.
Najsłabiej oceniane są prezenty z widocznym logo firmy – kubki, notesy, torby na laptopa.
Ile firmy planują wydać na upominki świąteczne dla pracowników?
Jak wskazują najnowsze badania przeprowadzone przez Randstand, co piąta firma planuje przeznaczyć na prezenty i inicjatywy świąteczne ponad 500 złotych (w przeliczeniu na jednego pracownika). Nieznacznie mniej, bo 19 procent przedsiębiorstw, zakłada wydatki w granicach 300-500 złotych. Najwięcej firm – 30 procent – decyduje się na drobne upominki świąteczne dla pracowników o wartości od 100 do 300 złotych.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.