Ładowanie samochodu dzięki sztucznej inteligencji – czy to możliwe?
Project42 – o działaniach podejmowanych przez polską spółkę już wkrótce może zrobić się głośno! Pracujący w niej eksperci zajmują się opracowaniem narzędzia, które umożliwi optymalizację ładowania samochodów na podstawie schematów ludzkich zachowań oraz aktualnych danych dotyczących pogody.
Algorytmy uczenia maszynowego doradzą kierowcy, kiedy i jak ma ładować swoje auto, aby osiągnąć jak najlepszą efektywność i ponieść jak najmniejszy koszt związany z eksploatacją samochodu. Tak więc wszystkie zalecenia będą spersonalizowane, chociażby pod kątem tego, jak użytkowany jest pojazd, kiedy kierowca jeździ blisko, a kiedy wybiera się w dłuższą trasę.
Project42 chce swoim rozwiązaniem zainteresować nie tylko klientów indywidualnych, ale i samorządy. Algorytmy mogą generować dla samorządów czy dla miast raporty pokazujące warunki i koszty związane z budową sieci energetycznej lubi sieci stacji ładowania. Zgodnie z założeniami w tym roku firma chce zachęcić nawet 300 gmin do skorzystania z ich rozwiązania i zoptymalizowania swoich lokalnych sieci.
Warto również przypomnieć, że już dziś sieci neuronowe i metoda data science są wykorzystywane w uczeniu samochodów autonomicznych zachowania w ruchu drogowym, a na polskim rynku możemy znaleźć więcej firm zajmujących się rozwiązaniami z zakresu sztucznej inteligencji dla elektromobilności, chociażby start-up Synerise.
Krakowska firma odpowiada między innymi za zbudowanie systemu ułatwiającego elektryfikację floty samochodowej, a także zarządzanie flotami mieszanymi, składającymi się z pojazdów elektrycznych, jak i tradycyjnych. Platforma ma łączyć elementy grywalizacji i analizę jazdy poszczególnych kierowców, tak aby zoptymalizować zużycie paliwa i ładowania akumulatorów oraz ograniczyć koszty serwisu samochodów.
Analitycy z Global Market Insights szacują, że rynek sztucznej inteligencji dedykowanej motoryzacji wygeneruje do 2026 roku przychody sięgające 20 miliardów dolarów, a średnioroczne tempo wzrostu będzie utrzymywało się na poziomie nawet 35 procent.
Optymalizacja ładowania pojazdów elektrycznych stanowi obecnie jedną z większych barier dla rozwoju elektromobilności i często wpływa na decyzje zakupowe kierowców. Trzymamy kciuki za rozwój kolejnych technologii dla motoryzacji!
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.