24 kwietnia 2024

EFL nie zwalnia tempa cyfryzacji. Co szóstą umowę podpisuje zdalnie

EFL, jedna z największym firm leasingowych w Polsce, robi kolejny krok w kierunku pełnej cyfryzacji procesów. Spółka powołała zespół doradców, którzy mogą korzystać z innowacyjnego ekosystemu umożliwiającego jednoczesne prowadzenie wideorozmowy, zdalną weryfikację tożsamości, wydanie podpisu kwalifikowanego oraz elektroniczne podpisanie umowy. Dzięki temu klienci mogą cały proces leasingu wybranego środka trwałego przejść szybko i online. Efekty strategii spółki „less paper, more time” już są widoczne. W I kwartale tego roku 17 proc. umów z leasingobiorcami EFL zawarł zdalnie.

Spółka EFL powstała w 1991 roku jako jedna z pierwszych firm świadczących usługi finansowania leasingiem. Już wówczas usługi EFL zmieniały rzeczywistość polskich przedsiębiorców. Po ponad trzech dekadach Grupa EFL nadal wiedzie prym jako innowacyjny lider na rynku produktów finansowych, wprowadzając coraz to nowsze usługi cyfrowe i obsługę zdalną.

Dla wygody klienta leasingodawca zbudował zespół doradców, dla których uruchomił innowacyjny ekosystem umożliwiający jednoczesne prowadzenie wideorozmowy, zdalną weryfikację tożsamości, wydanie podpisu kwalifikowanego oraz elektroniczne podpisanie umowy. Rozwiązanie pozwala klientom i partnerom szybko i wygodnie otrzymać finansowanie swoich inwestycji.

Weryfikacja tożsamości następuje poprzez porównanie biometryczne wizerunku klienta ze zdjęciem znajdującym się na dokumencie. Wykorzystywana do tego jest m.in. technologia głębokich sieci neuronowych. Dodatkowo do odczytu danych z dokumentu tożsamości stosowany jest inteligentny OCR, dzięki czemu informacje nie muszą być przepisywane ręcznie. W trakcie weryfikacji sprawdzana jest poprawność, integralność oraz oryginalność okazanego dokumentu. Rozwiązanie uwzględnia naturalne zmiany wyglądu, a także efekty operacji plastycznych. Po analizie dokumentu klienta prezentowana jest informacja o stopniu jego wiarygodności i wynikach poszczególnych weryfikacji. Dodatkowo dane klienta są weryfikowane w niezależnych źródłach, m.in. takich jak Rejestr Dowodów Osobistych.

Następnie dzięki platformie EFL klient może podpisać umowę leasingową. Wystarczy, że skorzysta z posiadanego kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W sytuacji jego braku, podczas rozmowy wideo może otrzymać go od EFL. Mobilny podpis kwalifikowany jest wydawany przez EFL na okres 3 lat. Przedsiębiorca nie ma żadnych ograniczeń w zakresie liczby podpisywanych dokumentów i może się posługiwać podpisem także poza EFL.

Leasingobiorcy mogą skorzystać ze zdalnej formy podpisania umowy z dowolnego miejsca – wystarczy urządzenie z kamerą i dostępem do internetu. To oznacza ogromną oszczędność czasu, który dla przedsiębiorców jest na wagę złota. W szczególności dla tych mniejszych, którzy często odpowiadają za wiele aspektów prowadzonego biznesu.

– Wprowadziliśmy unikatowe rozwiązanie na polskim rynku leasingowym, którego pozytywne efekty odczuwa zarówno nasza organizacja, jak i klienci. My rozpoczęliśmy transformację naszego modelu biznesowego i dążymy do całkowitego przejścia z obsługi papierowej na proces zdalny. Taka strategia odpowiada na oczekiwania polskich firm, które coraz częściej także same dążą do rezygnacji z papieru i cyfryzacji swoich procesów. Potwierdzają to nasze wyniki za I kwartał tego roku. Od stycznia do marca co szóstą umowę zawarliśmy w pełni online. Spodziewamy się, że z każdym miesiącem ten udział cyfrowych kontraktów będzie coraz większy – mówi Wojciech Przybył, członek zarządu  EFL.

– Ecosystem jest bardzo pozytywnie odbierany przez klientów jak i doceniony przez ekspertów, czego najlepszym dowodem są: nominacja do nagrody „Best Digital Transformation” oraz przyznane wyróżnienie „Order Finansowy 2023” – mówi Krzysztof Polcyn, dyrektor Departamentu Innowacji odpowiedzialny za wdrożenie rozwiązania.

Raport EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” pokazuje dużą determinację firm w Polsce w zakresie cyfryzacji procesów biznesowych. Do końca 2024 roku 76% MŚP planuje przejść na dokumentację cyfrową, podczas gdy jeszcze w 2021 roku korzystało z niej tylko 10% przedsiębiorców. Jeszcze ambitniejsze plany są w zakresie użycia podpisu elektronicznego. Do końca tego roku planuje z niego korzystać 86% przedsiębiorców, wynika z raportu EFL.

 

 

Skontaktuj się z nami:

Zadzwoń

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00

Koszt połączenia wg stawki operatora.
Napisz

Szukasz konkretnego produktu?

Zapytaj o ofertę  
Znajdź oddział
Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal klienta EFL

lub przejdź do sekcji

Obsługa Klienta