8 lipca 2020

Unijne firmy coraz więcej sprzedają w sieci

Przedsiębiorstwa z Unii Europejskiej coraz częściej stawiają na sprzedaż internetową. W ten sposób swoje zyski maksymalizuje już 17% unijnych firm. Najczęściej robią to Irlandczycy, najrzadziej Bułgarzy. Sprawdzamy, jak Polska wypada na tym tle.

Wraz ze wzrostem popularności internetu i poprawą standardów bezpieczeństwa, przedsiębiorstwom łatwiej jest obsługiwać klientów online. Tym samym każdego roku przybywa firm, które stawiają na e-commerce.

Ile firm z UE zarabia na sprzedaży w sieci?

Według najnowszych danych Urzędu Statystycznego Unii Europejskiej 17% przedsiębiorstw w UE miało obroty ze sprzedaży internetowej na poziomie przynajmniej 1%. Był to taki sam udział jak w poprzednich dwóch latach. Jednak warto zauważyć, że w 2009 roku było to jeszcze 13%. Najczęściej sprzedaż dotyczyła krajowego rynku (19% przedsiębiorstw), rzadziej innych krajów UE (9%) i reszty świata (5%).

Przede wszystkim B2C

16% przedsiębiorstw w UE prowadziło sprzedaż internetową za pomocą stron internetowych lub aplikacji. Grupę docelową stanowili zarówno prywatni konsumenci (13%), jak i inni przedsiębiorcy czy instytucje rządowe (11%). 6% korzystało ze sprzedaży typu EDI (w celu sprzedaży głównie klientom biznesowym). Takie firmy korzystały przede wszystkim z własnej strony internetowej lub aplikacji (14% przedsiębiorstw).

Irlandia, Dania i Szwecja na podium

Najwyższy udział wśród państw członkowskich Unii Europejskiej odnotowała Irlandia, gdzie 36% przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż online. Rok wcześniej było to „jedyne” 31%. Drugie miejsce z wynikiem 34% zajęła Dania, a trzecie Szwecja – 31%. Najwyższy wzrost sprzedaży rok do roku można zauważyć w Austrii. Wynosił aż 6 punktów procentowych – z 14% do 20%.

Bułgaria na końcu stawki

W którym kraju firmy najrzadziej sprzedają w sieci? Na końcu stawki znajduje się Bułgaria z wynikiem 7%. Niewiele lepszy rezultat osiągnęła Grecja i Luksemburg z rezultatem na poziomie 9%. W przypadku polskich firm jest to 14%. Warto zauważyć, że dekadę temu było to jedyne 8%. Nastąpił więc wzrost o 6 p.p.

Jak zauważa Urząd Statystyczny Unii Europejskiej, można oczekiwać, że sprzedaż e-commerce wzrośnie jeszcze bardziej w poszczególnych krajach. Wpłynie na to pandemia koronawirusa, która wymusiła zamknięcie wielu sklepów. To, w połączeniu z ostrożnością klientów sprawiło, że konsumenci chętniej korzystali z zakupów w sieci.

Skontaktuj się z nami:

Zadzwoń

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

801 404 444 Koszt połączenia wg stawki operatora.

Napisz

Szukasz konkretnego produktu?

Zapytaj o ofertę  

Znajdz oddział

Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal klientaEFL

lub przejdź do sekcji

Obsługa Klienta
X