Rowerem elektrycznym do pracy
Elektryczna rewolucja rozkręca się już od lat. O nowe technologie wzbogacane są również rowery elektryczne. Tak zwane e-bikes można coraz częściej spotkać na europejskich drogach i ścieżkach rowerowych.
Trend ten ma się rozwijać jeszcze mocniej, nie tylko przez rosnącą popularność i wygodę użytkowania, ale również ze względu na zmiany nawyków w życiu codziennym, które są chociażby wynikiem pandemii COVID-19. Wielu z nas zrezygnowało z korzystania z komunikacji miejskiej, by drogę do pracy pokonywać pieszo, na rowerze czy przy użyciu hulajnogi. Dla kolejnych, dzięki rozpowszechnieniu hybrydowego modelu pracy – który zakłada łączenie możliwości pracy zdalnej z pracą stacjonarną – męczące dojazdy do pracy przestały być codziennością.
Z ankiet przeprowadzonych w ramach badania Shimano Steps E-bike Index 2020 wynika, że już około 8 procent Europejczyków posiada rower elektryczny, a kolejnych 12 procent planuje jego zakup jeszcze w tym roku. Co ciekawe, wśród Polaków aż 26 procent ankietowanych planuje jeszcze w tym roku wypróbować rower elektryczny, a mieszkańcy północno-zachodniej części naszego kraju są najbardziej otwarci na taką inwestycję.
A dlaczego Polacy chętnie przesiadają się na rowery elektryczne? Jak możemy przeczytać w raporcie, podróżowanie na e-bike’u nie wymaga tyle wysiłku i jest mniej wyczerpujące niż w przypadku pokonania tej samej trasy na rowerze tradycyjnym. Rower elektryczny może poruszać się z maksymalną prędkością do 25 kilometrów na godzinę. Dzięki mniejszej pracy mięśni, a co za tym idzie – zaoszczędzonej energii, rowerzysta może przejechać większy dystans. Co więcej, jest w stanie pokonać go w krótszym czasie.
Na zakup dobrego modelu, który posłuży nam przez lata, musimy przeznaczyć od 4 do 10 tysięcy złotych. O cenie decydują przede wszystkim podzespoły i pojemność akumulatora. Dobrej jakości sprzęt sporo kosztuje, jednak przedsiębiorcom z pomocą przychodzi leasing.
Korzystanie z ekologicznych jednośladów łączy komfort podróżowania z troską o środowisko. W Amsterdamie, który uważany jest za rowerową stolicę Europy, sprzedaż e-bikes stanowi już ponad 20 procent wszystkich sprzedawanych tam rowerów.