CSR w Grupie EFL – nasz powód do dumy
Grupa EFL od 30 lat wspiera polskich przedsiębiorców, ale nie tylko. Pomaga potrzebującym, dzieli się wiedzą i doświadczeniem oraz dba o środowisko lokalnie i globalnie. A to wszystko w ramach działań CSR, które są powodem do dumy dla pracowników Grupy. Ich przykład pokazuje, że najważniejsze są chęci i zaangażowanie.
CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to działania firmy, które uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe czy relacje z różnymi grupami. Ta koncepcja jest bardzo bliska Grupie EFL, która już od wielu lat realizuje strategię CSR opartą na trzech filarach: gospodarczym, społecznym i środowiskowym. Podjęte inicjatywy przynoszą korzyści dla pracowników i przedsiębiorców, a także dla środowiska i świata, w którym działają.
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
Grupa EFL pragnie jak najlepiej wykorzystać swoje wieloletnie doświadczenie. Dlatego chętnie dzieli się swoją wiedzą. Służy temu między innymi Klub Młodego Przedsiębiorcy, który wyrównuje szanse podopiecznych Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania powyżej 15 roku życia. Dzięki zajęciom prowadzonym przez wolontariuszy z różnych firm, młodzi ludzie mają szansę rozwijać swoje umiejętności z zakresu prowadzenia własnego biznesu oraz zdobywać doświadczenia zawodowe.
Jednocześnie, starając się być blisko klientów, Grupa EFL podejmuje zagadnienia o szczególnej wadze dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Jest autorem raportów „CSR w MŚP” czy „Zielona energia w MŚP”, w których popularyzuje idee zrównoważonego rozwoju wśród firm i skupia się na ekologii w biznesie.
Dobry zespół
–Sukces jest pełny, gdy można się z kimś nim podzielić – mówi Mariusz, Release Manager, Lider Zespołu Utrzymania w EFL. – Bardzo mnie cieszy, że nasza firma angażuje się aktywnie w inicjatywy społeczne, że wspiera Przylądek Nadziei. Jestem z tego dumny – dodaje.
EFL wspiera Przylądek Nadziei od 2012 roku. Nie tylko finansowo – pracownicy pobiegli również w biegu charytatywnym Survival Race, a także zagrali w koncercie charytatywnym jako EFL Band. To ostatnie wydarzenie bardzo dobrze wspomina Małgorzata, Kierownik Działu Przygotowania i Atestacji Umów w EFL Finance:
–Pamiętam coroczne spotkania charytatywne, gdzie na scenie Opery Wrocławskiej, przy wypełnionej po brzegi sali, występował zespół instrumentalistów i wokalistów, składających się z prezesów i pracowników poszczególnych spółek Grupy EFL. Każdy dołożył swoją „cegiełkę” w tym bardzo szczytnym przedsięwzięciu – zauważa.
Oddanie cząstki siebie
–Takie inicjatywy świetnie angażują ludzi i są źródłem nowych doświadczeń. Czasami pozwalają spojrzeć na coś z zupełnie innej strony – mówi Katarzyna, Specjalista ds. Administracji Personalnej w EFL, która brała udział w przedsięwzięciu.
Natomiast Ania, Samodzielny Specjalista w EFL Finance, jest szczególnie dumna z uczestnictwa w akcji „Pomaganie w dobrym tonie”. Podobnie jak wielu innych pracowników, oddała stary telefon komórkowy, a zebrane pieniądze zostały przekazane na Program Terapii Słuchu i Mowy:
– Całą Grupą CA pomogliśmy dzieciom z wadami słuchu. Ilu z nas ma zapełnione szuflady telefonami, które są już passé, a mogły zmienić czyjeś życie?
Ale to tylko część inicjatyw, w które angażuje się Grupa EFL. Pracownicy pomagali innym, na przykład pokonując 209 169 schodów, zbierając stare filmy i książki, a także robiąc paczki potrzebującym.
Z troską o środowisko
Sergiusz, Manager ds. Rozwoju Współpracy ze Spółkami Grupy EFL i Crédit Agricole, najlepiej wspomina akcje EFL związane z ochroną środowiska – Odyseje i sprzątanie świata. To różnorodne wydarzenia, które zwracały uwagę na problem zaśmiecania gór, lasów, plaż i rzek.
Jednocześnie Grupa EFL wdraża w firmie ekologiczne rozwiązania – wymienia oświetlenie na energooszczędne czy segreguje śmieci. Natomiast w ramach obchodów swojego 30-lecia, zamierza posadzić aż 30 tys. drzew.
Partner w trudnych czasach
W czasie pandemii Grupa EFL udzieliła wsparcia pracownikom, partnerom oraz szpitalom. Współfinansowała 42 pompy infuzyjne do respiratorów, które pomogły pacjentom Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego przy ul. Koszarowej we Wrocławiu.
EFL zadbał również o swoich klientów, wprowadzając w sumie ponad 60 usprawnień, między innymi: odroczenie spłaty, wdrożenie zdalnego procesu podpisania umowy czy umożliwienie elektronicznego obiegu dokumentów. Wsparcie otrzymali także pracownicy. W czasie pandemii Grupa EFL jako pracodawca umożliwiła pracę zdalną bez ograniczeń, a rodzice dzieci uczących się mogli pracować w 6-godzinnym trybie. Każdy może również liczyć na konsultacje z lekarzem i psychologiem.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.