Jak wykorzystać Chat GPT w biznesie
Chat GPT to w swej istocie narzędzie do przetwarzania języka, które wykorzystuje uczenie maszynowe oraz algorytmy do generowania tekstu na podstawie podanego monitu lub danych wejściowych. W środowisku biznesowym może to być szczególnie przydatne do takich zadań, jak: tworzenie treści, obsługa klienta i analiza danych.
Na przykład GPT można wykorzystać do pisania opisów produktów lub generowania odpowiedzi na zapytania klientów, oszczędzając czas i zasoby firmy. Dodatkowo, GPT może służyć do analizowania dużych ilości danych i generowania spostrzeżeń, które mogą pomóc w podejmowaniu decyzji biznesowych.
Powyższych słów nie napisał nikt z nas. Zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję w odpowiedzi na wskazaną frazę – jak wykorzystać Chat GPT w biznesie.
A czym jest tajemnicze narzędzie, które w ostatnich miesiącach zyskało ogromną popularność? To model wyuczony na dużym zbiorze tekstów przy użyciu algorytmów uczenia maszynowego. Zapewnia szybką i skuteczną interakcję z użytkownikami, a jego odpowiedzi zazwyczaj są poprawne (choć bywają i takie, które są niekompletne, niezbyt precyzyjne lub niepoprawne stylistycznie).
Jakie korzyści daje sztuczna inteligencja w biznesie
Chat GPT i podobne modele językowe wykorzystywane są obecnie w wielu dziedzinach, takich jak: obsługa klienta, edukacja, medycyna czy biznes. Oto przykłady:
- Obsługa klienta – odpowiadanie na pytania w czasie rzeczywistym, obsługa aktualnych zamówień i reklamacji.
- Wirtualny asystent – udzielanie informacji o produktach i firmie, rekomendacje i pomoc w podjęciu decyzji zakupowej.
- Wsparcie dla pracowników – odpowiadanie na pytania związane z wewnętrznymi procedurami i polityką firmy, automatyzacja procesów, zarządzanie harmonogramami, redagowanie wspólnych dokumentów, podsumowywanie i tworzenie e-maili oraz prezentacji.
- Copywriting – wsparcie przy tworzeniu treści do newsletterów, na bloga firmowego lub pomoc przy pisaniu publikacji na profile społecznościowe marki.
Firma badawcza Gartner przewiduje, że do 2025 roku rynek oprogramowania AI osiągnie prawie 134,8 mld USD, a większą część rynku będzie stanowić właśnie technologia chatbot.
Jeszcze skuteczniejszy Chat GPT-4
Ogromna nadzieja pokładana jest również w GPT-4 – nowym modelu sztucznej inteligencji, zaprezentowanym na początku marca przez OpenAI. Szacuje się, że technologia jest kilkaset razy skuteczniejsza od tych, które były nam dotychczas znane.
Producenci zapewniają, że GPT-4 jest w stanie zdać egzamin do amerykańskiej izby adwokackiej czy też rozwiązać standaryzowany test dla uczniów szkół średnich SAT z wynikiem plasującym się wśród czołowych 10 procent zdających. Nowy system ma również udzielać bardziej kreatywnych odpowiedzi. Jest też w stanie analizować obrazy, odczytywać je jako dane wejściowe.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.