16 października 2019

W jakich firmach chcą pracować młodzi Polacy? Poznaj 5 pożądanych aspektów

Wynagrodzenie i benefity, stabilność zatrudnienia, miła atmosfera pracy. Dowiedz się, na jakie aspekty zatrudnienia zwracali uwagę Polacy, którzy w minionym roku zdecydowali się zmienić pracę i sprawdź, jak poprawić je w swojej firmie.

 

Wynagrodzenie i benefity – 67%

Pracowników warto doceniać finansowo, zwłaszcza gdy przynoszą odczuwalne korzyści dla firmy lub ich wynagrodzenie odbiega znaczbenefity finansowe w pracynie od tego, co oferuje rynek. Każda podwyżka powinna być dokładnie przeanalizowana – co konkretnie pracownik zrealizował, czy podniósł swoje umiejętności, ile zaangażowania włożył w wykonanie zadań. Na znaczeniu zyskują również benefity pozapłacowe. Wśród nich na uwagę zasługują między innymi karnety sportowe, lekcje języka angielskiego, wyjazdy integracyjne, prywatna opieka medyczna czy szkolenia. Warto śledzić, jakie dodatkowe korzyści proponują konkurencyjne firmy, a następnie wprowadzić je również u siebie (a najlepiej zaoferować coś więcej).

 

Stabilność zatrudnienia – 46%

Strach czy choćby niepokój przed utratą pracy wpływa niekorzystnie na wykonywane przez pracowników zadania oraz ich zaangażowanie. stablina kostka dominaDlatego warto rzetelnie i regularnie informować zespół o sukcesach, by zwiększyć jego poczucie zadowolenia. Co zrobić, kiedy nie wszystko dzieje się po naszej myśli, na przykład firma ma trudności finansowe? Przede wszystkim kadra managerska nigdy nie powinna rozmawiać o tym przy pracownikach. Jeżeli zajdzie taka potrzeba należy tłumaczyć, że to chwilowe trudności, które nie wpływają na pozycję biznesu. W innym przypadku szepty w kuluarach mogą doprowadzić do masowego rozglądania się za innymi ofertami pracy.

 

Miła atmosfera pracy – 52%

Miła atmosfera to przede wszystkim pozytywne relacje w zespole, a także na linii pracownik-kierownictwo. Opiera się na współpracy, wzazadowolenia pracownicy swietuja wspolny sukcesjemnej pomocy, lojalności, równym traktowaniu. Dzięki niej podwładni czują się częścią wspólnoty, są bardziej kreatywni, wydajni, odprężeni, lubią to, co robią, chętniej przychodzą do pracy. Atmosfera ma również wpływ na życie prywatne – w końcu w firmie spędza się znaczącą część czasu. Z tych wszystkich powodów pracodawca musi być wyczulony na wszystkie konflikty. Powinien o nich wiedzieć, a następnie je rozwiązywać. Jeżeli tego nie zrobi naraża się na utratę największych talentów – zła atmosfera pracy jest jednym z czynników powodujących zwolnienia.

 

Możliwość rozwoju zawodowego – 49%

Rozwój jest elementem samorealizacji. Zwiększa poczucie własnej wartości i bezpieczeństwa – wiedza i doświadczenie sprawiają, że pracozadowoleni pracownicy gratuluja koledzewnik pewniej czuje się w firmie, w której pracuje. Dobrym sposobem motywowania poprzez rozwijanie jest delegowanie zadań. To właśnie dzięki ludziom i ich pomysłom przedsiębiorstwo ma szansę rozwinąć się na nowych płaszczyznach. Tym samym sprawiamy, że członek zespołu nie nudzi się w pracy wykonując cały czas te same zadania. Warto również systematycznie rozmawiać ze swoimi pracownikami o ich satysfakcji i oczekiwaniach dotyczących ścieżki kariery. To również dobry moment na podsumowanie dotychczasowej pracy.

 

Równowaga między pracą a życiem prywatnym – 39%

Idea work-life balance promuje działania mające na celu uzyskanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Jak ją wdrożyć w firmie? Warto zadbać o produktywność pracowników, by niepopracownik odpoczywa na urlopie cwiczac jogetrzebnie nie wydłużać ich czasu w pracy. Tutaj również sprawdza się delegowanie zadań – przez pracodawcę managerom oraz przez managerów podwładnym. Na work-life balance wpływa również dawanie pracownikom długich urlopów (niektóre przedsiębiorstwa dają ich nawet więcej niż narzuca kodeks pracy). Pracodawcy wspierają również czas prywatny – proponują liczne benefity, dzięki którym można przyjemnie spędzać czas z rodziną po godzinach (między innymi dopłaty do urlopów, bilety do kina, na lodowisko czy basen).

 

Źródło: Randstad Employer Brand Research – niezależne badanie, które obejmuje ponad 200 000 respondentów w 32 krajach świata. Na świecie prowadzone jest od 19 lat, a w Polsce od 9.

Skontaktuj się z nami:
Zadzwoń
801 404 444

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00

Napisz

Masz pytania?

Otwórz chat

Szukasz konkretnego produktu

Zapytaj o ofertę
Znajdz oddział
Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal klientaEFL

lub przejdź do sekcji

Obsługa Klienta
Przejdz do serwisu
Leasing dla Twojego biznesu
Dowiedz się więcej
To się uda!
X