6 października 2019

Bezpieczeństwo danych w firmie – o czym musisz pamiętać

Myśląc o bezpieczeństwie danych w firmie, z jednej strony musisz pamiętać o odpowiednim przechowywaniu i archiwizowaniu wszystkich informacji. Z drugiej o bezpieczeństwie systemów informatycznych. Sprawdź, co warto mieć na uwadze.

 

1. Zabezpiecz dostęp do danych. Coraz więcej firm decyduje się na przechowywanie danych w chmurze. Wgląd do informacji z każdego miejsca na świecie, w którym tylko mamy dostęp do Internetu, a także łatwe edytowanie dokumentów i możliwość szybkiego dzielenia się nimi z innymi, uczyniły z chmury prawdziwy fenomen. Część danych ciągle przechowuje się jednak tradycyjnie w formie papierowej. Szafki, w których znajdują się dokumenty z danymi wrażliwymi, warto zabezpieczyć bardziej zaawansowanymi systemami. Dostęp uzyskuje się wtedy po podaniu kodu PIN, zbliżeniu karty magnetycznej lub uzyskaniu autoryzacji dzięki odciskowi palca.

2. Pamiętaj o szyfrowaniu transmisji danych. Zwróć uwagę na to, czy programy pocztowe i strony, z których korzystasz, zawierają odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa SSL.

3. Zainstaluj programy ochronne. Każdy komputer powinien być wyposażony w najnowszą wersje programu chroniącego przed włamaniami i wirusami. Pamiętaj również o ich regularnej aktualizacji.

4. Skorzystaj z systemu zarządzania danymi w firmie. Na rynku dostępnych jest kilka gotowych narzędzi, które ułatwiają przechowywanie i synchronizowanie danych w chronionej chmurze, archiwizowanie i tworzenie kopii zapasowych. Umożliwiają bezpieczną wymianę danych, udostępnianie, a także szyfrowanie przed dostępem osób, które nie mają odpowiedniej autoryzacji.

5. Komputery i urządzenia mobilne łącz tylko z zaufanymi dostawcami Internetu. W przypadku pracy zdalnej lub korzystania z urządzeń w delegacji, warto korzystać z połączeń VPN, które gwarantują bezpośrednie połączenie z firmowym serwerem.

6. Nie zapomnij o resetowaniu haseł i dostępów. To czynność, którą często lekceważymy, jednak warto regularnie zmieniać hasła do systemu komputerowego, poczty i wszystkich platform, które wymagają od nas logowania. Czynność tą powtarzaj przynajmniej raz na trzy miesiące. Jeśli zdecydujesz się na zapisanie hasła, by go nie zapomnieć, karteczki nie zostawiaj w widocznym miejscu.

7. Zabezpiecz swoje stanowisko pracy. Nie przechowuj w widocznym miejscu danych w formie papierowej. Gdy odchodzisz od komputera, wyloguj się z systemu.

8. Zbędnych dokumentów papierowych, które zawierają poufne dane, nie wyrzucaj do kosza. Korzystaj z niszczarki.

9. Pamiętaj o szkoleniach pracowników. Wszystkie wprowadzone zabezpieczenia będą spełniały swoją rolę, gdy pracownicy zostaną zapoznani z protokołami, zdobędą podstawową wiedzę z zakresu prawa i zyskają przekonanie o konieczności podejmowania odpowiednich działań.

Skontaktuj się z nami:
Zadzwoń
801 404 444

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00

Napisz

Masz pytania?

Otwórz chat

Szukasz konkretnego produktu

Zapytaj o ofertę
Znajdz oddział
Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal klientaEFL

lub przejdź do sekcji

Obsługa Klienta
Przejdz do serwisu
Leasing dla Twojego biznesu
Dowiedz się więcej
To się uda!
X