Raport EFL „W jakim kierunku rozwija się e-commerce”
Pandemia trwale zmieniła nawyki konsumenckie Polaków – to jeden z głównych wniosków, który powtarzają eksperci ekonomiczni. Rewolucja cyfrowa, która przed pandemią była już solidnie rozpędzona, nabrała jeszcze większego przyspieszenia. Ograniczenia w handlu tradycyjnym stały się siłą rzeczy szansą dla rynku e-commerce.
Już 6 na 10 Polaków kupuje przez internet. Cenimy sobie nie tylko konkurencyjną ofertę cenową w stosunku do tradycyjnych sklepów, ale także, dzięki coraz bardziej rozwiniętej logistyce i sieci paczkomatów, oszczędność czasu. Najczęściej w sieci kupujemy odzież i bieliznę, kosmetyki i artykuły wyposażenia domu. Ulubionym miejscem, w którym dokonujemy transakcji, są duże platformy internetowe.
Na jakich urządzeniach najczęściej dokonujemy zakupu? Nie jest już żadnym zaskoczeniem, że dominują urządzenia mobilne. Komputer stacjonarny, niegdyś obowiązkowy „mebel” każdego domu, powoli odchodzi do lamusa. To także ważna wskazówka dla właścicieli biznesów e-commerce, którzy powinni ciężar inwestycyjny przenieść na budowę i rozwój dedykowanych aplikacji mobilnych, które gwarantują klientom natychmiastowe i spersonalizowane zakupy.
Jak wygląda polski e-commerce w liczbach? Czy grupa 55+ chętnie korzysta ze sklepów internetowych? Jak ważne dla Polaków są aspekty ekologiczne w handlu? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w naszym raporcie. Zapraszamy do lektury!
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.