Ekopaczka w e-commerce. Jak przygotować ekologiczną paczkę do wysyłki?
Wiele przedsiębiorstw, szczególnie tych z sektora B2C, coraz częściej inwestuje w działania CSR – angażuje się w działania lokalne, akcje charytatywne, zabiera głos w debacie publicznej. Jednak konsumenci są coraz bardziej wymagający i oczekują konsekwencji na każdym kroku, również w odpowiednim podejściu do transportu i pakowania towaru w ramach działań e-commerce.
Dlaczego ekologiczne pakowanie paczek jest ważne?
Ponad połowa konsumentów, wybierając sklep internetowy, sprawdza, czy dany sprzedawca jest marką odpowiedzialną społecznie oraz czy działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Z kolei aż 71% Polaków zwraca uwagę na to, czy dostarczona przesyłka została zapakowana w sposób ekologiczny – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Odpowiedzialny e-commerce”.
Ekopaczki idealnie wpisują się w ideę ekologicznego e-commerce. Jako najgorsze praktyki w sklepach internetowych Polacy uznają używanie folii do pakowania przesyłek (22%) oraz pakowanie produktów spożywczych w woreczki foliowe i jednorazowe reklamówki (20%).
Ekologiczna paczka – jakich opakowań oczekują konsumenci?
Z badania GlobalWebIndex wynika, że:
- 64% klientów chce, aby opakowania podlegały recyklingowi,
- 53% oczekuje, że będą nadawać się do ponownego użytku,
- 46% oczekuje, że produkt nie będzie przesadnie zabezpieczony,
- 39% chce, żeby opakowanie było biodegradowalne,
- 36% chce, aby opakowanie było zrobione z materiałów z recyklingu.
Opakowania kartonowe stały się już praktycznie standardem. Problem najczęściej leży po stronie nieekologicznego zabezpieczenia oraz wypełnienia przesyłki. Na rynku dostępne są jednak odpowiednie produkty: kartonowa folia bąbelkowa, taśmy papierowe, recyklingowane etykiety, wypełniacze ze skrobi kukurydzianej, wełna drzewna, a nawet folia pozyskana z glonów.
Ekologiczne materiały bywają droższe, jednak świadomi konsumenci są w stanie zapłacić więcej za odpowiednio zapakowaną przesyłkę. Wiele firm zostawia swoim klientom wybór – podczas finalizacji zakupów mogą zdecydować, czy decydują się na tradycyjne opakowanie, czy są jednak gotowi dopłacić w zamian za ekologiczną formę przesyłki.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.