Grupa EFL podpisała umowę finansowania 10 ciągników siodłowych IVECO Stralis Natural Power, zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG. Nabywcą pojazdów jest firma Don Trucking specjalizująca się w transporcie transgranicznym. W ramach współpracy z IVECO, EFL od 2013 roku sfinansował aktywa o wartości ponad 1,6 mld PLN netto.
Wartość pierwszej transzy kontraktu wyniosła ok. 6 mln PLN netto. Przekazane firmie pojazdy stanowią pierwszą część kontraktu. Kolejne dostawy planowane są na 2019 r.
„Współpracujemy z IVECO od ponad 5 lat. W marcu 2013 roku podpisaliśmy umowę generalną z importerem tej marki w Polsce, na mocy której EFL został głównym partnerem finansowym IVECO i otrzymał wyłączne prawo do reprezentowania IVECO Capital. Dzięki temu nasi klienci mają możliwość skorzystania z finansowania wszystkich modeli z oferty tego producenta. Dziś do naszego portfolio dołączył jeden z najnowocześniejszych modeli IVECO Stralis 460 Natural Power, charakteryzujący się najniższym zużyciem paliwa w historii tego modelu, najdłuższym okresem międzyprzeglądowyminajniższym TCO (Total Cost of Ownership) w swojej klasie” – powiedział Radosław Woźniak, wiceprezes EFL .
W ramach współpracy z IVECO, EFL od 2013 roku sfinansował łącznie aktywa o wartości 1,6 mld PLN netto, z czego ciągniki siodłowe stanowią wartość ok. 650 mln PLN netto. Łącznie zostało podpisanych ponad 10 tys. umów.
„IVECO STRALIS NP to ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe skonstruowane jako pojazdy zasilane wyłącznie gazem ziemnym, zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym oraz w lekkim terenie. Dysponując mocą 460 KM i zasięgiem ponad 1600 km, oferują najlepsze w swojej klasie osiągi w transporcie dalekobieżnym, najniższe zużycie paliwa w historii modelu oraz najdłuższe okresy międzyprzeglądowe. Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do 15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2).Bezobsługowy układ oczyszczania spalin nie wymaga stosowania AdBlue ani filtra cząstek stałych (DPF). Ponadto silnik napędzany gazem ziemnym charakteryzuje się cichą pracą – powiedział Maciej Ciżyński, Product Manager Pojazdów Ciężkich w IVECO Poland.
Ciągniki siodłowe IVECO Stralis 460 NP dostarczone zostały firmie Don Trucking. Holenderskie przedsiębiorstwo dostarcza dużym i średnim firmom usługi logistyczne oraz wykwalifikowanych kierowców na potrzeby transportu materiałów na terenie całej Europy.
„Jesteśmy młodym, szybko rozwijającym się przedsiębiorstwem specjalizującym się w transporcie transgranicznym. W naszej działalności wykorzystujemy innowacyjne rozwiązania i szczególną wagę przywiązujemy do dbałości o środowisko naturalne oraz otoczenie. Dlatego zdecydowaliśmy się na zakup najnowszego modelu IVECO Stralis 460 LNG. Dzięki współpracy IVECO z EFL otrzymaliśmy propozycję finansowania , która spełniła nasze oczekiwania” – powiedział Dariusz Nawrotek Prezes Zarządu firmy Don Trucking.
Ostatnie artykuły w Biznes i Ty
Najtańszy leasing – poznaj sposoby na obniżenie kosztów leasingu
Planujesz skorzystać z leasingu i chcesz wiedzieć, jak dobrać najkorzystniejszą ofertę? A może jesteś już w trakcie trwania umowy i szukasz sposobów na obniżenie wysokości raty? Poznaj sposoby na najtańszy leasing dla firm.
Jak wziąć samochód w leasing na firmę? Poradnik krok po kroku
Potrzebujesz nowego lub używanego samochodu do firmy i chcesz sfinansować jego zakup leasingiem? Nie wiesz jednak, od czego zacząć i na co zwracać uwagę? Przeczytaj nasz poradnik, w którym wyjaśniamy wszystko krok po kroku.
Motoryzacja w dół, farmaceutyki w górę? Jak amerykańskie cła wpłyną na polską gospodarkę
Nieprzewidywalna polityka gospodarcza Białego Domu nie pozwala światowym rynkom na chwilową choćby utratę czujności. Jednym z głównych wątków są cła nałożone na import towarów do USA, a stawki i terminy ich wejścia w życie zmieniają się tak często, że trudno za tym nadążyć.
Nowe przepisy dotyczące kierowców i pojazdów. Kiedy wdrożenie?
Pierwsze miesiące 2025 r. przyniosły projekty i decyzje na poziomie krajowym i unijnym, które za jakiś czas mogą istotnie wpłynąć na to, kto i jak będzie użytkować auta – nie tylko w Polsce, ale także w wielu krajach europejskich.