15 października 2020

Praca zdalna – przywilej czy dobra praktyka

Tylko w niektórych branżach praca zdalna jest codziennością, w większości ciągle stanowi przywilej dostępny dla niewielu pracowników. Czasem nawet komunikowana jest jako benefit z którego można skorzystać raz w tygodniu czy nawet rzadziej – raz w miesiącu.

Wraz z rozwojem środowisk start-upów, pojawieniem się zagranicznych inwestorów i korporacji oraz rozpowszechnieniem się światowych trendów, takich jak troska o środowisko czy work-life balance, przedsiębiorstwa stają się coraz bardziej elastyczne i otwarte na nowe rozwiązania, a przełożeni chętniej opierają współpracę na wzajemnym zaufaniu.

W zeszłym roku Bill Gates określił pracę zdalną jako najważniejszą korzyść, którą pracodawcy mogą zaoferować swoim pracownikom. Obecnie, według danych zebranych w 23 krajach na zlecenie Owl Labs, nawet 52 procent zatrudnionych osób pracuje zdalnie przynajmniej raz w tygodniu.

Mówi się również o tym, że generacja Z – pokolenie ludzi urodzonych w drugiej połowie lat 90. i po 2000 roku – coraz częściej dyktuje warunki pracodawcom. Według raportu Future Workforce opracowanego przez Upwork, już teraz blisko połowę kadry menadżerskiej i specjalistycznej stanowią przedstawiciele millenialsów i wspomnianej generacji Z – ze swoimi cyfrowymi nawykami i przyzwyczajeniem do mobilności, chęcią do poznawania nowych ludzi i miejsc.

Kiedyś za największą przeszkodę organizowania pracy zdalnej swoim pracownikom firmy uważały zapewnienie bezpieczeństwa firmowych danych. Dzisiejsze rozwiązania – mimo konieczności dostosowania serwisów przedsiębiorstwa do różnorodnych systemów, urządzeń mobilnych i aplikacji – umożliwiają już efektywny oraz bezpieczny dostęp do firmowych danych i desktopów z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie.

Tradycyjnie rozumiana praca biurowa wydaje się przeżytkiem. Elastyczne podejście do pracy pozwala zwiększyć efektywność pracowników i całej organizacji. Co więcej, technologie cyfrowe podnoszą satysfakcję z wykonywanych obowiązków wśród ponad 70 procent zatrudnionych (Gartner, 2018). Ostatnie miesiące pokazują, że taka forma pracy sprawdza się w wielu organizacjach i może być kontynuowana, w podobnym modelu lub modelu hybrydowym, również po opanowaniu pandemii koronawirusa.

Skontaktuj się z nami:

Zadzwoń

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

801 404 444 Koszt połączenia wg stawki operatora.

Napisz

Szukasz konkretnego produktu?

Zapytaj o ofertę  

Znajdz oddział

Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal klientaEFL

lub przejdź do sekcji

Obsługa Klienta