20 grudnia 2019

Hybryda kartonowej gry i aplikacji mobilnej – czy da się zrobić na tym biznes?

Polska firma BeCREO Technologies stworzyła grę do nauki programowania, którą po trzech latach można kupić w 87 krajach na całym świecie. Cechujące ją nowoczesne i inteligentne rozwiązania powstały dzięki współpracy z uznanymi specjalistami oraz instytucjami edukacyjnymi i badawczo-rozwojowymi.

Scottie Go! to innowacyjna gra do nauki programowania. Jest połączeniem kartonowych klocków oraz aplikacji. Pierwszy element służy do pisania komend, które są następnie wykonywane przez tytułowego bohatera gry. Pozwalają graczom przyswoić takie podstawowe pojęcia programistyczne jak pętla, instrukcja warunkowa, zmienne czy funkcje. Natomiast aplikacja służy do skanowania ułożonego programu przez wykonanie zdjęcia lub nagrania wideo. Dzięki temu Scottie wykonuje go linijka po linijce, a gracz może się przekonać, czy dobrze rozwiązał zadanie.

Superkomputerowo-sieciowe początki

dzieci ucza sie programowania dzieki grze

Pomysł zrodził się w 2016 roku w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym, które jest jednostką badawczą Państwowej Akademii Nauk. Ma bogate doświadczenie w realizacji projektów badawczych oraz edukacyjnych z zakresu kompetencji cyfrowych. Centrum realizowało szereg innowacyjnych projektów edukacyjnych. Tak było również w przypadku Scottie Go!

Gra powstała już po roku. Przeszła szereg testów w Laboratorium Szkoły Przyszłości (pierwsze w Polsce Edukacyjne Centrum Badawczo Rozwojowe), a także w wielu szkołach w Wielkopolsce i Warszawie.

Całości przyglądała się światowa firma technologiczna, która równolegle poprosiła o przygotowanie gry dla siebie – dzisiaj znanej jako BeCREO Kit. Scottie Go! Zadebiutował na rynku w 2017 roku w ramach poznańskiego inkubatora. Już w lutym 2018 roku powstała w pełni komercyjna spółka – BeCREO Technologies, która od początku finansuje swoją działalność z bieżących przychodów oraz ze środków wspólników zaangażowanych w projekt.

Światowy sukces

Polska firma szybko zaczęła odnosić globalne sukcesy – obecnie jej gry dystrybuowane są na całym świecie. W sumie istnieje 19 różnych wersji językowych, które trafiły do 87 krajów. BeCREO Technologies ma sieć 32 partnerów, którzy docierają do 60 państw – nie tylko Europy czy Ameryki Północnej, ale też Azji, między innymi gra spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem w Korei Południowej, Australii czy Japonii. Do końca 2020 roku firma ma jasno założony cel, który z sukcesem realizuje – obecność w 100 krajach. Właśnie rozpoczyna współpracę z partnerami na Malediwach, w Singapurze, Wietnamie czy Kanadzie.

W swoim modelu biznesowym firma nie szuka bezpośrednio klienta końcowego, jakim jest szkoła, rodzic, czy dziecko. Rozmawia z partnerami, najczęściej dużymi firmami i wydawnictwami, którzy początkowo poznają i sprawdzają produkt, by następnie dostosować go do potrzeb danego kraju i wprowadzić go na rynek. To przynosi robiące wrażenie efekty – przedstawiciele firmy mówią o wzroście sprzedaży wynoszącym 70% w skali roku (2018/2019). Rozrasta się również samo BeCREO Technologies. Na początku firmę tworzyło 6 osób. Obecnie ma już 16 pracowników. Wiele zadań zleca na zasadzie outsourcingu zaprzyjaźnionymi firmom, z którymi działa od początku.

Plany na przyszłość BeCREO Technologies to wcześniej wspomniane dotarcie do 100 krajów przed końcem 2020 roku. Firma chce przy tym doskonalić swoje dotychczasowe produkty, a także skupić się na wcielenie w życie zupełnie nowych pomysłów w dziedzinie technologii edukacyjnych.

Skontaktuj się z nami:
Zadzwoń
801 404 444

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00

Napisz

Masz pytania?

Otwórz chat

Szukasz konkretnego produktu

Zapytaj o ofertę
Znajdz oddział
Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal klientaEFL

lub przejdź do sekcji

Obsługa Klienta
X