4 książki, które pomagają zwiększyć sprzedaż – biblioteczka przedsiębiorcy
Jak odnaleźć się w cyfrowym świecie sprzedaży? Dlaczego warto przeprowadzić porządki w dziale sprzedaży? Czy klienci zawsze kupują racjonalnie? Poznaj książki, które podpowiedzą Ci, jak zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie.
„Sprzedaż w erze cyfrowej transformacji”, Donal Daly
Cyfrowa transformacja wywołuje głębokie zmiany w sposobie zachowania i działania klientów. W swojej książce Donal Daly wciela się w rolę przewodnika po cyfrowym świecie sprzedaży. Przedstawia najlepsze praktyki zwycięskich organizacji, które wyznaczają nowy standard sprzedaży na świecie. Tłumaczy jak zaadaptować wzór na klientocentryczny model sprzedaży, zapewniając kupującym maksymalną wartość, zwiększając ich lojalność i podnosząc poziom satysfakcji. „Sprzedaż w erze cyfrowej transformacji” to cenna lekcja dla każdego, kto pracuje w sprzedaży lub marketingu. Jak zauważa Charles Carnall, dyrektor zarządzający Hays Poland, jej nieodrobienie może wiele kosztować.
„Przewodnik biznesowy: Sprzedaż i marketing w social media”, różni autorzy
Aby zwiększać zyski, firma bezwzględnie musi postawić na social selling, czyli sprzedaż w mediach społecznościowych. To główna teza „Przewodnika biznesowego: Sprzedaż i marketing w social media”. Harvard Business Review gromadzi w nim inspiracje światowej klasy ekspertów. Przedstawia praktyczne wskazówki, jak zwiększyć sprzedaż z pomocą social mediów, budować silną markę w sieci i lepiej wykorzystywać umiejętności sprzedawców. To również błyskawiczne rozwiązania, które pozwalają zrobić użytek z opinii internautów, poznawać ich motywacje, a nawet tworzyć „wirusowy produkt”, który klienci polecają sami sobie. Książka zawiera studia przypadków reaktywacji marek z wykorzystaniem social sellingu.
„Machina sprzedażowa”, Justin Roff-Marsh
Książka pomaga zaprowadzić porządek w działach sprzedażowych firmy. Justin Roff-Marsh, kwestionuje w niej dotychczasowe podejście do budowy i funkcji sprzedaży oparte na samodzielnym i „wszystkorobiącym” handlowcu. Odbiera mu zadania niezwiązane ze sprzedażą. Przedstawia rozwiązanie oparte na czterech zasadach: centralizacji planowania pracy, standaryzacji przepływu pracy, specjalizowaniu zasobów i sformalizowanych metodach zarządzania. Przy tym autor pokazuje, jak powtórzyć sukcesy firm, które w ciągu ostatnich 15 lat wdrożyły jego niekonwencjonalną metodę, budując niezwykle efektywne funkcje sprzedaży i zyskując przewagę nad rynkowymi rywalami.
„Jak rozumieć Klienta i na tym zarobić”, Enrico Trivesan
Klienci kupują racjonalnie? To mit – przekonuje Enrico Trivesan w „Jak zrozumieć Klienta i na tym zarobić”. Autor zdradza, co naprawdę wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Na podstawie wyników swoich badań w obszarze ekonomii behawioralnej, formułuje narzędzia sprzedażowe, wykorzystując na pozór nielogiczną zasadę: nawet dobrze poinformowany klient podejmuje decyzję o zakupie w konkretnej sytuacji zakupowej. Nawet obszerna wiedza na temat produktu nie powstrzymuje go wówczas przed nieracjonalnym wyborem. Dodatkowo rozprawia się z błędami popełnianymi przez dyrektorów sprzedaży. Podpowiada, jak kształtować ceny, by wybór klienta był zgodny z oczekiwaniami firmy, a zwiększenie sprzedaży przychodziło sprawniej.
To tylko kilka wybranych pozycji, które pomagają odpowiedzieć na pytanie: jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie? Prowadząc sklep internetowy lub jakikolwiek inny biznes oparty na sprzedaży, dobrze jest znać nie tylko rynek i jego potrzeby, ale także aktualne trendy i mechanizmy oddziaływania na konsumentów. Warto więc stale uzupełniać własną biblioteczkę o nowe lektury, które wzbogacą naszą wiedzę i pozwolą lepiej prowadzić biznes.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.