Prowadząc firmę budowlaną, częstą potrzebą są rusztowania budowlane, niezbędne podczas prac na wysokości, zaczynając od drobnych remontów, a kończąc na dużych inwestycjach budowlanych.
EFL oferuje leasing na rusztowania budowlane wszystkich typów: stojakowe, specjalne, kolumnowe, ramowe, wspornikowe i jezdne. Podobnie jak w przypadku innych produktów leasingowych, EFL umożliwia dopasowanie harmonogramu spłat rat leasingowych do sezonowości, tak istotnej w przypadku branży budowlanej. Potrzebujesz konsultacji? Zapytaj o ofertę, znajdziemy rozwiązanie optymalnie dopasowane do biznesu.
Leasingobiorcą może zostać każdy przedsiębiorca prowadzący działalność budowlaną
Można leasingować wszystkie rodzaje rusztowań budowlanych, montażowych czy szalunków budowlanych od dostawców wspołpracujących z EFL.
Maksymalny okres leasingu sprzętu budowlanego to 60 miesięcy.
Nawet do 500 tyś PLN netto
Przez internet w Leasingu Swobodnym
Tyle możesz odliczyć z tytułu umowy leasing
Tak, w przypadku leasingu rusztowań budowlanych istnieje możliwość dopasowania harmonogramu spłaty rat leasingowych do sezonowości przychodów.
EFL oferuje dwa rodzaje leasingu na rusztowania budowlane: leasing operacyjny i leasing finansowy. Wybór formy leasingu należy do osoby, która decyduje się na taką formę finansowania, a sam wybór jest zależny od wielu czynników, takich jak potrzeby rozliczania kosztów podatkowych czy długości okresu użytkowania sprzętu budowlanego w leasingu. Dlatego warto poznać główne różnice między leasingiem operacyjnym, a finansowym w przypadku leasingu sprzętu budowlanego.
Zacznijmy od czasu trwania umowy. W leasingu operacyjnym minimalny czas trwania umowy to dwa lata, górnej granicy nie ma. W przypadku leasingu finansowego czas trwania umowy jest ustalany przez strony, czyli firmę biorącą i firmę oferującą leasing.
Istotną różnicę są odpisy amortyzacyjne w leasingu rusztowania budowlanego. Niezależnie od rodzaju leasingu, zawsze właścicielem przedmiotu pozostaje firma oferująca leasing na sprzętu budowlanego, ale w leasingu operacyjnym mamy pełne prawo dokonywać odpisów amortyzacyjnych (czyli zaliczać leasing w koszty). W leasingu finansowym różnica polega na tym, że chociaż właścicielem leasingowanego sprzętu jest firma leasingowa, to rusztowania budowlane zostają przypisane do majątku firmy, która z leasingu korzysta.
Bardzo ważną kwestią dla każdej firmy w przypadku leasingu na rusztowania budowlane jest możliwość odliczania podatku od towarów i usług, czyli VAT-u. W leasingu operacyjnym VAT jest naliczany do każdej raty leasingowej na podstawie comiesięcznej faktury, a w leasingu finansowym VAT jest płatny w całości, to jest od całkowitej wartości leasingowanego rusztowania.
Przejdźmy do odliczania kosztów dla leasingu na rusztowania budowlane. W leasingu operacyjnym do kosztów możemy zaliczyć wszystkie wydatki związane z nabyciem i użytkowaniem rusztowania budowlanego, a więc opłatę wstępną, raty leasingowe, części zamienne, serwis. W przypadku leasingu finansowego na rusztowania budowlane przedsiębiorca może także odliczyć koszty związane z użytkowaniem przedmiotu, a także odsetki od rat leasingowych i odpisy amortyzacyjne.
Ostatnią istotną różnicą dla leasingu na rusztowanie budowlane jest wykup. W leasingu operacyjnym możemy zostać właścicielem po zakończeniu umowy, regulując opłatę za wykup, która jest określona w umowie leasingowej. W leasingu finansowym sprzęt budowlany przechodzi automatycznie na własność firmy leasingującej w momencie zakończenia umowy leasingowej.
W ramach finansowania rusztowań budowlanych EFL współpracuje z doświadczonymi dostawcami na rynku tego typu sprzętu budowlanego. O szczegóły zapytaj doradcę lub skontaktuj się z infolinią EFL.
Prowadzisz firmę? Rozwiń swój biznes dzięki atrakcyjnemu leasingowi EFL!
Zdobądź fundusze na sfinansowanie inwestycji dla swojej firmy. Szybko i bez zbędnych formalności.
Przedsiębiorcy już niebawem będą musieli dopełnić obowiązków związanych z zamknięciem roku podatkowego. To nie tylko czas rozliczeń księgowych, lecz także biznesowych podsumowań i układania planów na przyszłość.
Samochody segmentu F to prestiżowe modele, które znajdują się w ofercie nielicznych koncernów motoryzacyjnych. Wyróżnia je zwłaszcza luksusowy design, ponadprzeciętne osiągi i wyposażenie w szereg nowoczesnych technologii.
1 stycznia 2025 r. wejdzie w życie obowiązek posiadania skrzynki do doręczeń elektronicznych i prowadzenia korespondencji w tej formie, który od razu obejmie część przedsiębiorców.
Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00
Koszt połączenia wg stawki operatora.Szukasz konkretnego produktu?
Zapytaj o ofertę