Hybryda kartonowej gry i aplikacji mobilnej – czy da się zrobić na tym biznes?
Polska firma BeCREO Technologies stworzyła Scottie Go! – grę do nauki programowania, którą po trzech latach można kupić w 87 krajach na całym świecie. Cechujące ją nowoczesne i inteligentne rozwiązania powstały dzięki współpracy z uznanymi specjalistami oraz instytucjami edukacyjnymi i badawczo-rozwojowymi.
Scottie Go! to innowacyjna gra edukacyjna do nauki programowania. Jest połączeniem kartonowych klocków oraz aplikacji. Pierwszy element służy do pisania komend, które są następnie wykonywane przez tytułowego bohatera gry. Pozwalają graczom przyswoić takie podstawowe pojęcia programistyczne jak pętla, instrukcja warunkowa, zmienne czy funkcje. Natomiast aplikacja służy do skanowania ułożonego programu przez wykonanie zdjęcia lub nagrania wideo. Dzięki temu Scottie wykonuje go linijka po linijce, a gracz może się przekonać, czy dobrze rozwiązał zadanie.
Superkomputerowo-sieciowe początki
Pomysł zrodził się w 2016 roku w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym, które jest jednostką badawczą Państwowej Akademii Nauk. Ma bogate doświadczenie w realizacji projektów badawczych oraz edukacyjnych z zakresu kompetencji cyfrowych. Centrum realizowało szereg innowacyjnych projektów edukacyjnych. Tak było również w przypadku Scottie Go!
Gra powstała już po roku. Przeszła szereg testów w Laboratorium Szkoły Przyszłości (pierwsze w Polsce Edukacyjne Centrum Badawczo Rozwojowe), a także w wielu szkołach w Wielkopolsce i Warszawie.
Całości przyglądała się światowa firma technologiczna, która równolegle poprosiła o przygotowanie gry dla siebie – dzisiaj znanej jako BeCREO Kit. Scottie Go! Zadebiutował na rynku w 2017 roku w ramach poznańskiego inkubatora. Już w lutym 2018 roku powstała w pełni komercyjna spółka – BeCREO Technologies, która od początku finansuje swoją działalność z bieżących przychodów oraz ze środków wspólników zaangażowanych w projekt.
Światowy sukces Scottie Go!
Polska firma szybko zaczęła odnosić globalne sukcesy – obecnie jej gry dystrybuowane są na całym świecie. W sumie istnieje 19 różnych wersji językowych, które trafiły do 87 krajów. BeCREO Technologies ma sieć 32 partnerów, którzy docierają do 60 państw – nie tylko Europy czy Ameryki Północnej, ale też Azji. Gra spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem między innymi w Korei Południowej, Australii czy Japonii. Do końca 2020 roku firma ma jasno założony cel, który z sukcesem realizuje – obecność w 100 krajach. Właśnie rozpoczyna współpracę z partnerami na Malediwach, w Singapurze, Wietnamie czy Kanadzie.
W swoim modelu biznesowym firma nie szuka bezpośrednio klienta końcowego, jakim jest szkoła, rodzic czy dziecko. Rozmawia z partnerami, najczęściej dużymi firmami i wydawnictwami, którzy początkowo poznają i sprawdzają produkt, by następnie dostosować go do potrzeb danego kraju i wprowadzić go na rynek. To przynosi robiące wrażenie efekty – przedstawiciele firmy mówią o wzroście sprzedaży wynoszącym 70% w skali roku (2018/2019). Rozrasta się również samo BeCREO Technologies. Na początku firmę tworzyło 6 osób. Obecnie ma już 16 pracowników. Wiele zadań zleca na zasadzie outsourcingu zaprzyjaźnionym firmom, z którymi działa od początku.
Plany na przyszłość BeCREO Technologies to wcześniej wspomniane dotarcie do 100 krajów przed końcem 2020 roku. Firma chce przy tym doskonalić swoje dotychczasowe produkty, a także skupić się na wcielenie w życie zupełnie nowych pomysłów w dziedzinie technologii edukacyjnych.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.