

5 maja 2020
Ile jest firm rodzinnych w Polsce? [INFOGRAFIKA]
36% polskich firm uważa się za firmy rodzinne. Rzeczywiste dane zaskakują! Takich przedsiębiorstw jest w Polsce zdecydowanie więcej. Sprawdź, jakie mają warunki do rozwoju oraz czy cieszą się zaufaniem społecznym.
Firma rodzinna jest rozumiana jako podmiot gospodarczy, który posiada zarejestrowaną formę prawną i spełnia określone warunki:
- pracują w niej minimum dwie spokrewnione ze sobą osoby,
- przynajmniej jedna osoba z rodziny odgrywa znaczącą rolę w zarządzaniu firmą,
- członkowie rodziny są w posiadaniu większości kapitału przedsiębiorstwa,
- głównym źródłem utrzymania rodziny są dochody generowane przez firmę,
- organizacja sama siebie postrzega jako firmę rodzinną.
Ile jest polskich firm rodzinnych? Jak przedsiębiorcy widzą najbliższą przyszłość swoich rodzinnych biznesów? Czy warunki do rozwoju tego typu organizacji w Polsce są dobre? Odpowiedzi na te pytania przynosi poniższa infografika, opracowana na podstawie danych PARP i GEM.
Dziękujemy za zapisanie się do Newslettera!
Spodobał Ci się artykuł i chcesz otrzymywać więcej ciekawych treści?
Bądź na bieżąco z naszymi najnowszymi artykułami i raportami specjalnymi, które pomogą Ci rozwijać Twój biznes.
Informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Europejski Fundusz Leasingowy
S.A. z siedzibą we Wrocław (54-202), ul. Legnicka 48 bud. C-D – „EFL”. Możesz się z nami skontaktować
za pośrednictwem: e-mail: daneosobowe@efl.com.pl, tel: 801 404 444.
Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony
Danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem: e-mail: ochronadanych@efl.com.pl, tel: 801 404 444.
Twoje dane osobowe przetwarzamy, aby dostarczyć Ci newsletter. Wyraziłeś na to zgodę, podając swój adres
e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). Realizujemy prawnie uzasadnione interesy w postaci marketingu
towarów i usług administratora (w tym również poprzez profilowanie). Odbiorcami danych osobowych mogą być
dostawcy usług IT. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Ciebie zgody na otrzymywanie
newslettera, czyli do momentu aż nie powiesz nam, że nie chcesz już dostawać newslettera. Masz prawo do
żądania: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak
również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Masz prawo do
cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej
cofnięciem. Zawsze możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane osobowe podałeś
dobrowolnie, lecz bez nich nie byłoby możliwe przesłanie newslettera.
czytaj więcej