Rynek leasingu samolotów w Polsce zyskuje na znaczeniu. EFL od 1997 roku sfinansował ponad 30 różnych samolotów. Beechcraft King Air jest najnowocześniejszym statkiem powietrznym, który spółka wyleasingowała w dotychczasowej historii.
FirmaTextron Aviation produkuje nie tylko samoloty turbośmigłowe Beechcraft King Air, ale również tłokowe awionetki czy biznesowe odrzutowce, których kilka sztuk zostało sprzedanych w ubiegłym roku w Polsce. Przedstawiciele EFL podkreślają, że choć w kwestii „powietrznych zakupów” daleko nam jeszcze do Europy Zachodniej czy Stanów Zjednoczonych, to jednak z roku na rok tzw. małe lotnictwo cieszy się we Polsce coraz większą popularnością.
Z jednej strony mówimy o tym w aspekcie prywatnym. Latanie awionetkami czy helikopterami to coraz częściej spotykane hobby Polaków. Z drugiej zaś, w aspekcie firmowym. Środki powietrzne umożliwiają przedstawicielom firm zdecydowanie szybsze przemieszczanie się między miastami czy krajami, w których mają swoje placówki czy kontrahentów. W obu przypadkach coraz więcej osób myśli o leasingu – mówi Radosław Kuczyński, prezes EFL.
Współpraca EFL – Textron Aviation
King Air jest najlepiej sprzedającą się rodziną samolotów biznesowych na świecie. Od 1964 roku spółka dostarczyła swoim klientom na całym świecie ponad 7300 sztuk Beechcraft King. W ubiegłym roku EFL sfinansował w Polsce zakup samolotu King Air. Dzięki tej transakcji EFL w roku 2016 wypracował ponadrynkową dynamikę w segmencie leasingu środków powietrznych. Leasingodawca sfinansował środki powietrzne o pięciokrotnie większej wartości niż w 2015 roku (EFL: 22 mln zł, +414%r/r vs. rynek: 595 mln zł, +120% r/r). EFL od 1997 roku sfinansował ok. 30 statków powietrznych.
Leasingodawca współpracuje z Textron Aviation oraz Jet Story, polską firmą oferującą prywatne usługi wynajmu samolotów, profesjonalne usługi doradcze w zakresie zakupu samolotów oraz serwisy utrzymania i zarządzania samolotami. W ramach współpracy EFL zorganizował dla klientów loty pokazowe najpopularniejszym na świecie samolotem turbośmigłowym samolotem King Air 350i. Między innymi w kwietniu br. zaproszeni goście mieli możliwość zapoznania się z samolotem King Air 350i i niepowtarzalną okazję przelotu na trasie Wrocław-Sopot-Wrocław.
Samoloty latają w leasing operacyjnym
Najczęściej wybieranym leasingiem przy zakupie samolotów czy helikopterów jest leasing operacyjny. Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze, leasingodawcy przez cały okres umowy pozostają właścicielami sprzętu, dlatego też stosują prostsze i bardziej przejrzyste procedury udzielenia finansowania. Po drugie, przedsiębiorca nie zamraża swoich środków, które tym samym może przeznaczyć na rozwój firmy oraz bieżące wydatki. Decydującym jest też fakt, że w czasie trwania umowy leasingobiorca spłaca tylko cześć wartości przedmiotu leasingu, płacąc de facto za jego używanie, a po jej zakończeniu oddaje go finansującemu.
Ostatnie artykuły w Biznes i Ty
KPI – czym są kluczowe wskaźniki efektywności i jak stworzyć je dla firmy?
Sukces w biznesie rzadko jest dziełem przypadku. Najczęściej wymaga m.in. tego, aby precyzyjnie wskazywać cele i mierzyć je w różnych obszarach prowadzenia działalności. Pomagają w tym KPI – kluczowe wskaźniki efektywności.
Obowiązkowe wyposażenie samochodu – co należy mieć w aucie?
W każdym państwie przepisy prawne wskazują obowiązkowe elementy wyposażenia auta. Pojazd musi je mieć, aby mógł bezpiecznie uczestniczyć w ruchu drogowym. Warto znać obowiązkowe wyposażenie w Polsce i za granicą.
Co to jest paliwo E10 i jakie samochody mogą na nim jeździć?
Od 1 stycznia 2024 roku na polskich stacjach paliw pojawiła się w sprzedaży benzyna E10. Nie wszystkie auta są przystosowane do jej spalania, dlatego kierowca powinien upewnić się, czy może bezpiecznie tankować takie paliwo.
Auto w leasingu a szkoda komunikacyjna – co zrobić i jak dostać pojazd zastępczy?
Szkoda komunikacyjna może przydarzyć się każdemu kierowcy – również temu, który jeździ autem w leasingu. W przypadku stłuczki, wypadku lub szkody parkingowej to leasingobiorca jest odpowiedzialny za likwidację szkody.