Rynek leasingu samolotów w Polsce zyskuje na znaczeniu. EFL od 1997 roku sfinansował ponad 30 różnych samolotów. Beechcraft King Air jest najnowocześniejszym statkiem powietrznym, który spółka wyleasingowała w dotychczasowej historii.
FirmaTextron Aviation produkuje nie tylko samoloty turbośmigłowe Beechcraft King Air, ale również tłokowe awionetki czy biznesowe odrzutowce, których kilka sztuk zostało sprzedanych w ubiegłym roku w Polsce. Przedstawiciele EFL podkreślają, że choć w kwestii „powietrznych zakupów” daleko nam jeszcze do Europy Zachodniej czy Stanów Zjednoczonych, to jednak z roku na rok tzw. małe lotnictwo cieszy się we Polsce coraz większą popularnością.
Z jednej strony mówimy o tym w aspekcie prywatnym. Latanie awionetkami czy helikopterami to coraz częściej spotykane hobby Polaków. Z drugiej zaś, w aspekcie firmowym. Środki powietrzne umożliwiają przedstawicielom firm zdecydowanie szybsze przemieszczanie się między miastami czy krajami, w których mają swoje placówki czy kontrahentów. W obu przypadkach coraz więcej osób myśli o leasingu – mówi Radosław Kuczyński, prezes EFL.
Współpraca EFL – Textron Aviation
King Air jest najlepiej sprzedającą się rodziną samolotów biznesowych na świecie. Od 1964 roku spółka dostarczyła swoim klientom na całym świecie ponad 7300 sztuk Beechcraft King. W ubiegłym roku EFL sfinansował w Polsce zakup samolotu King Air. Dzięki tej transakcji EFL w roku 2016 wypracował ponadrynkową dynamikę w segmencie leasingu środków powietrznych. Leasingodawca sfinansował środki powietrzne o pięciokrotnie większej wartości niż w 2015 roku (EFL: 22 mln zł, +414%r/r vs. rynek: 595 mln zł, +120% r/r). EFL od 1997 roku sfinansował ok. 30 statków powietrznych.
Leasingodawca współpracuje z Textron Aviation oraz Jet Story, polską firmą oferującą prywatne usługi wynajmu samolotów, profesjonalne usługi doradcze w zakresie zakupu samolotów oraz serwisy utrzymania i zarządzania samolotami. W ramach współpracy EFL zorganizował dla klientów loty pokazowe najpopularniejszym na świecie samolotem turbośmigłowym samolotem King Air 350i. Między innymi w kwietniu br. zaproszeni goście mieli możliwość zapoznania się z samolotem King Air 350i i niepowtarzalną okazję przelotu na trasie Wrocław-Sopot-Wrocław.
Samoloty latają w leasing operacyjnym
Najczęściej wybieranym leasingiem przy zakupie samolotów czy helikopterów jest leasing operacyjny. Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze, leasingodawcy przez cały okres umowy pozostają właścicielami sprzętu, dlatego też stosują prostsze i bardziej przejrzyste procedury udzielenia finansowania. Po drugie, przedsiębiorca nie zamraża swoich środków, które tym samym może przeznaczyć na rozwój firmy oraz bieżące wydatki. Decydującym jest też fakt, że w czasie trwania umowy leasingobiorca spłaca tylko cześć wartości przedmiotu leasingu, płacąc de facto za jego używanie, a po jej zakończeniu oddaje go finansującemu.
Ostatnie artykuły w Biznes i Ty
Kim jest doradca leasingowy i w czym może Ci pomóc?
Zrozumienie zasad leasingu i odpowiednie dopasowanie warunków umowy może wielu przedsiębiorcom sprawiać problemy. Warto wtedy skorzystać ze wsparcia doradcy leasingowego. Sprawdź, w czym może Ci pomóc taki specjalista.
Rozważasz zakup lub leasing auta elektrycznego i chcesz wiedzieć, czy koszty jego zasilania będą niższe w porównaniu do tankowania pojazdu spalinowego? Sprawdź, ile kosztuje ładowanie elektryka w domu oraz na stacjach.
Co to jest ubezpieczenie GAP w leasingu i czy warto je wykupić?
Utrata samochodu na skutek kradzieży lub szkody całkowitej może przytrafić się każdemu. Niestety odszkodowanie z polisy AC lub OC sprawcy często nie wystarcza, aby w pełni uniknąć straty finansowej. Taką ochronę zapewnia ubezpieczenie GAP.
Ile kosztuje wynajem długoterminowy auta i od czego to zależy?
Długoterminowy wynajem samochodu to forma finansowania pojazdu zbliżona do leasingu. Główna różnica polega na tym, że najemca z każdą ratą płaci jedynie za użytkowanie auta i pokrywa utratę jego wartości wraz z upływem czasu.