15 maja 2019

Jak wypromować firmę w sieci? Poznaj 6 porad

Google, media społecznościowe, a może influencerzy? Internet to doskonała przestrzeń do promocji biznesu. Dowiedz się, po które narzędzia warto sięgnąć, by skutecznie wypromować firmę w sieci.

 

Wyszukaj Google Ads

 

To program reklamowy online, który stwarza wiele możliwości promowania biznesu w sieci. Pozwala dotrzeć do właściwych osób we właściwym czasie. Klienci znajdują firmę w Google dokładnie w momencie, kiedy szukają charakterystycznych dla niej produktów lub usług. Opłaty pobierane, tylko wtedy, gdy reklama jest skuteczna. Na przykład, gdy ktoś kliknie w baner i odwiedzi stronę internetową lub zadzwoni do firmy. Koszty zależą od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć. Dla niektórych biznesów nawet kilkaset złotych może okazać się skuteczną inwestycją. Narzędzie najbardziej opłaca się przedsiębiorstwom, których sprzedaż usługi lub produktu przynosi większy zysk, niż koszt kliknięcia w reklamę.

 

Polub Facebooka

 

Utworzenie fanpage’a na Facebooku nic nie kosztuje, a warto, ponieważ z serwisu w Polsce korzysta 15,5 mln osób. Automatycznie uzyskujemy dostęp do wielu bezpłatnych funkcji, jak Messenger, statystyki i narzędzia do publikowania. Jeżeli zależy nam na zwiększeniu skuteczności naszych postów, warto zainwestować w płatne narzędzia. Ich wybór zależy od celu. Jeżeli liczymy na zwiększenie rozpoznawalności, możemy wyświetlić reklamę odbiorcom skłonnym do zapamiętywania. Kiedy chcemy, by reklamę zobaczyła jak największa liczba odbiorców, warto wybrać kampanię zasięgową. Osobom, które zainteresowały się ofertą firmy na jej stronie, aplikacji lub innym miejscu w internecie, można wyświetlić reklamy dynamiczne. Ciekawym wyborem jest reklama kontaktowa – pozwala znaleźć klientów skłonnych do zainteresowania się produktami bądź usługami. Można w niej też zadać pytania, które uważamy za istotne.

 

Wręcz E-wizytówkę

 

Ponad 80% użytkowników szukających informacji o lokalnych biznesach rozpoczyna od wyszukiwarki Google. Dlatego bezpłatne uzupełnienie profilu Google Moja Firma to coś, co warto zrobić. Od podstawowych danych (jak na przykład numer telefonu, adres, godziny otwarcia, strona internetowa, zdjęcia i filmy), po bardziej szczegółowe (rabaty, wydarzenia czy promocje). Taki profil poprawia widoczność w wyszukiwarce, ale też zwiększa zaufanie klientów do firmy. Można tutaj znaleźć opinie, ale też wchodzić w interakcje z użytkownikami. Narzędzie potrafi wygenerować duży ruch na stronie internetowej i zwiększyć jej rozpoznawalność marki. Dodatkowo przedsiębiorstwo będzie widoczne w Mapach Google.

 

Zaufaj influencerom

 

Współczesny odbiorca coraz częściej inspiruje się autorytetami, stąd rosnąca popularność influencerów – popularnych internautów, którzy tworzą treści skupiające się wokół wybranej tematyki. Dzięki tej metodzie przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na dotarcie do dużego grona potencjalnych klientów, którzy go rzeczywiście interesują. W niektórych przypadkach są to setki tysięcy osób. Dla początkujących firm influencer marketing to szansa na wybicie się na tle konkurencji i zaistnienie na rynku. Dla średnich graczy i dużych korporacji atrakcyjny pozostaje korzystny stosunek ceny do zasięgu.

 

Daj się zauważyć w Google

 

Pozycjonowanie – to nic innego jak szereg działań, które mają sprawić, by strona internetowa naszego biznesu była umieszczona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Ważna jest systematyczność – regularne działania pozwalają nie tylko osiągnąć wysoką pozycję, ale do tego ją utrzymać (przy jednoczesnym obniżeniu pozycji konkurencji). Do głównych działań należy – optymalizacja kodu strony pod kątem botów Google, używanie słów kluczowych, promowanie strony w sieci za pomocą linków z innych stron internetowych czy tworzenia unikatowych treści.

 

Połącz się z LinkedIn

 

„Biznesowy Facebook” skupia profesjonalistów i ekspertów z różnych branż. Ma ponad 530 mln użytkowników na całym świecie. Aby założyć stronę biznesową na LinkedIn, konieczne jest posiadanie profilu prywatnego. To przez niego tworzy się konto firmowe. A warto, bo serwis stwarza dużą przestrzeń do promocji marki: od budowania świadomości brandu, przez wzmacnianie pozycji na rynku, po dzielenie się angażującą treścią i angażowanie klientów i pracowników. To również doskonałe narzędzie do rekrutacji.

Skontaktuj się z nami:

Zadzwoń

801 404 444

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00

Napisz

Masz pytania?

Otwórz chat

Szukasz konkretnego produktu

Zapytaj o ofertę

Znajdz oddział

Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal klientaEFL

lub przejdź do sekcji

Obsługa Klienta
X