Co 4. firma liczy na poprawę sytuacji w ciągu 3 lat, co 2. nie spodziewa się żadnych zmian.
Polscy przedsiębiorcy są umiarkowanymi optymistami w swoich długoterminowych prognozach. Połowa z nich uważa, że w ciągu najbliższych 3 lat sytuacja w ich branży nie zmieni się, a 27% oczekuje poprawy. Tylko 4% jest zdania, że będzie gorzej – wynika z raportu EFL „Inwestycje w MŚP. Pod lupą”.
Największymi optymistami są firmy produkcyjne (48% odpowiedzi przewidujących poprawę) oraz budowlane (odpowiednio 43%), najmniejszymi zaś – przedsiębiorstwa handlowe (jedynie 14%). Co więcej, im większa firma, tym bardziej optymistyczna.
– Z cyklicznie realizowanych przez nas badań oraz obserwacji naszych klientów wynika, że plany inwestycyjne małych i średnich firm pozostają obecnie na obniżonym poziomie w porównaniu z minionymi latami. Taki stan rzutuje również na prognozy dotyczące sytuacji w branży, które na najbliższe trzy lata są bardzo ostrożne. (…) – mówi Radosław Kuczyński, prezes zarządu EFL.
Produkcja i budowlanka w dobrych nastrojach, handel w słabszych
Największymi optymistami w kwestii przewidywania wydarzeń w najbliższych trzech latach są firmy z sektora produkcyjnego, gdzie aż 48% przewiduje poprawę, a także budowlanego – 43% optymistów. To może być związane z nadzieją na ponowny wzrost inwestycji infrastrukturalnych w związku z nową perspektywą unijną.
Czym jest agrofotowoltaika? Korzyści z fotowoltaiki w rolnictwie
Popularność fotowoltaiki w Polsce rośnie nie tylko w gospodarstwach domowych, lecz także rolnych. Dzięki koncepcji agrofotowoltaiki panele słoneczne dla rolników nie muszą powodować wyłączenia gruntów z upraw.
Co-branding – korzyści i ryzyka współpracy między markami
Prowadzisz własną działalność gospodarczą i chcesz rozwinąć swój biznes? Nie musisz działać w pojedynkę. Możesz podjąć partnerską współpracę z innymi podmiotami, aby uzyskać efekt synergii i dotrzeć do nowych odbiorców.
Ile wynoszą koszty utrzymania samochodu elektrycznego?
Obecnie po drogach w naszym kraju jeździ już przeszło 100 tysięcy samochodów z e-napędem. Jednym z głównych argumentów przemawiających za wyborem tzw. elektryków są niskie koszty eksploatacji.
Jak wspierać transformację cyfrową przedsiębiorstw
Upraszczając – celem transformacji jest unowocześnienie sposobu działania organizacji, wdrożenie nowych technologii i zmian w kulturze organizacyjnej. W dobie nieustannie rozwijających się cyfrowych rozwiązań jest to jednak proces.